08.02.2015

Kilka słów o... "Po prostu pyszne"

"Po prostu pyszne" Rona Kalenuika to książka kucharska, od której wszystko się zaczęło... Książka jest ze mną już prawie 20 lat i mam do niej ogromny sentyment. To z jej kart czerpałam pierwsze inspiracje, moje pierwsze samodzielne obiady powstawały właśnie wg receptur w niej zawartych. Ron Kalenuik, za sprawą swoich przepisów okazał się całkiem niezłym przewodnikiem po świecie kulinariów i zachęcił mnie do kulinarnego eksperymentowania (ku większej lub mniejszej uciesze mojej Mamy ;)) Gdy ktoś pyta mnie o moje ulubione książki kucharskie - "Po prostu pyszne" jest zawsze  w pierwszej trójce. To taki mój odpowiednik "Brothers in arms" z Trójkowego Topu Wszechczasów ;) 
Ron Kalenuik, książka kucharska
Źródło


TYTUŁ: Po prostu pyszne 
AUTOR: Ron Kalenuik
WYDAWNICTWO: Tormont 
KRÓTKI OPIS:  Książka zawiera mnóstwo prostych przepisów na dania, które na długo zapadną Wam w pamięci i do których chętnie będziecie wracać. To moja ukochana książka z kategorii "comfort food".
LICZBA PRZEPISÓW: 800
UKŁAD KSIĄŻKI:  Książka podzielona jest na 21 rozdziałów, których nazwy odpowiadają rodzajowi dania (zupy, pieczywo) lub głównemu produktowi (wołowina, ryż, potrawy z sera)
PLUSY:
  • czytelne i nieskomplikowane przepisy
  • niewielka ilość składników wymaganych do przygotowania większości dań
  • przejrzysty układ książki
  • krótki czas przygotowania większości dań
MINUSY:
  • nie każde danie opatrzone jest zdjęciem
  • nakład książki został wyczerpany- obecnie możecie ją kupić wyłącznie w antykwariatach i na internetowych serwisach aukcyjnych
PRZEPISY Z KSIĄŻKI ZNAJDUJĄCE SIĘ NA BLOGU:
Wieprzowina w sosie musztardowym


ron kalenuik, po prostu pyszne

Chłodnik Vichyssoise

zupa ziemniaczana, chłodnik z porów i ziemniaków, ron kalenuik, po prostu pyszne

Potrawka z cielęciny

gulasz, ron kalenuik, po prostu pyszne

2 komentarze :

Ewa pisze...

Też ją mam :)Dostałam w prezencie z okazji obrony pracy magisterskiej jakieś właśnie 20 lat temu :)Byłam nią zachwycona,chociaż w tamtych czasach nie wszystko było w stanie przygotować - brak co niektórych produktów. Ale obecnie nie ma ztym problemu :)

Biedronka pisze...

Ewa, zgadzam się! To pokazuje, jak wielką ewolucję przeszliśmy od tego czasu :)

font-family: 'Comfortaa', cursive;