07.12.2014

Pierniczki nadziewane musem owocowym

Delikatne pierniczki z musem owocowym szturmem podbiły nasze podniebienia (tak, tak -również Pana Biedronka, który ze słodyczy najbardziej lubi mięso ;)) Wczoraj upiekłam całą porcję a już dziś zostałam zapytana, czy pojawią się na naszym świątecznym stole- wierzcie mi, ale od kilku lat nie słyszałam prośby o ponowne wykonanie tych samych ciastek :) 


W poniższym przepisie wykorzystałam wiśniowo-jabłkowe i jabłkowo-brzoskwiniowe musy marki Just Mousse , z którymi pierwszy raz zetknęłam się podczas tegorocznej edycji targów Natura Food. Nie ukrywam, że zakochałam się w nich od pierwszego wejrzenia - tym bardziej ucieszyłam się, gdy firma je produkująca zaproponowała mi współpracę ,w ramach której powstał ten post. 

Z poniższych proporcji otrzymamy około 40 pierniczków.



POZIOM TRUDNOŚCI: łatwe
CZAS PRZYGOTOWANIA:  40 minut + 1 godzina (pieczenie)

POTRZEBNE BĘDĄ:
  • miska
  • papier do pieczenia
  • stolnica silikonowa (opcjonalnie)
  • papier do pieczenia
  • rondelek 
  • szklanka
  • foremki 
  • drewniana łyżka lub robot kuchenny z końcówką do wyrabiania ciasta kruchego
  • miseczka (do roztopienia czekolady w kąpieli wodnej) 
SKŁADNIKI: 
Pierniczki:
  • 500g mąki pszennej
  • szklanka miodu
  • 100 g cukru brązowego
  • 100 g masła w temperaturze pokojowej
  • jajko
  • 50 ml mleka
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka kakao
  • 3 łyżki przyprawy do piernika z tego przepisu
Nadzienie:  
  • 6 opakowań musu owocowego Just Mousse 
Polewa czekoladowa:
  • 200 g gorzkiej czekolady
  • 100 g masła  
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
  1. Na 2-3 dni przed pieczeniem pierniczków wszystkie składniki ciasta umieszczamy w misce i zagniatamy gładkie ciasto.
  2. Tak przygotowane ciasto przekładamy do zamykanego pojemnika i wkładamy do lodówki.
  3. Na 30 minut przed pieczeniem wyciągamy ciasto z lodówki.
  4. W tym czasie musy przekładamy do rondelka i od czasu do czasu mieszając podgrzewamy na średnim ogniu przez około 10 minut, aż mus uzyska konsystencję gęstych powideł śliwkowych.
  5. Ciasto rozwałkowjemy na stolnicy silikonowej na grubość około 2-3 mm. 
  6. Z ciasta przy pomocy szklanki wykrawamy kółka- na jedno kółko nakładamy około 0,5 łyżeczki gęstego musu, przykrywamy drugim kółkiem, lekko dociskamy a następnie przy pomocy foremki (serduszka lub gwiazdki) wykrawamy pierniczki. Podczas dociskania foremką warstwy cista bardzo ładnie się połączą. 
  7. Tak przygotowane pierniczki układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
  8. Pierniczki pieczemy w temperaturze 160ºC przez ok 12  minut ( aż ich brzegi zaczną się rumienić). 
  9. Gotowe ciasteczka wyjmujemy z piekarnika i po 2 minutach przekładamy na kratkę do studzenia.
  10. Czekoladę roztapiamy z masłem w kąpieli wodnej i polewamy nią wystudzone pierniczki. 
WŁALA :)

1 komentarz :

Szefowa w swojej kuchni ;-) pisze...

Bardzo apetycznie! :) Też się na nie czaję. :))

font-family: 'Comfortaa', cursive;