16.11.2014

Amaretti z brązowym cukrem

Upraszczanie- to hasło pod znakiem którego mija mi tegoroczna jesień. Po rozprawieniu się z nadprogramowymi kilogramami nadszedł czas na nieśpieszne, ale gruntowe porządki w moim otoczeniu. Porządkom towarzyszy mocne postanowienie, by w pierwszej kolejności korzystać z zasobów, które już posiadam- min. z książek kucharskich, które zajmują kilka półek w mojej biblioteczce. Przeglądając "Słodkie" autorstwa Elizy Mórawskiej natknęłam się na przepis na amaretti, który nieco zmodyfikowałam ( zamiast białego użyłam brązowego cukru). 
Mam nadzieję, że amaretti  przypadną Wam do gustu- ja wpisałam je już na listę świątecznych smakołyków, które będę przygotowywać w tym roku. 


ciasteczka migdałowe, włoskie ciasteczka migdałowe


POZIOM TRUDNOŚCI:  proste
CZAS PRZYGOTOWANIA: 30 minut 
POTRZEBNE BĘDĄ:
  • blender
  • miska
  • piekarnik
  • papier do pieczenia
  • kratka do pieczenia
  • szpryca lub worek cukierniczy z końcówką o wyciskania o średnicy około 0,5-0,7 cm ( można też ciasteczka formować łyżeczką)
SKŁADNIKI:
  • 2 białka
  • 200 g migdałów w płatkach
  • 200 g cukru brązowego
  • 40 g mąki pszennej
  • kilka kropel olejku migdałowego
    SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
    1. Migdały i cukier miksujemy w blenderze, aż uzyskamy konsystencję mokrego piasku.
    2. Tak przygotowaną masę mieszamy z białkami i olejkiem na końcu dodając mąkę.
    3. Piekarnik rozgrzewamy do 180°C.
    4. Blachę wykładamy pergaminem a następnie przy pomocy szprycy wyciskamy ciasteczka  w kształcie stożków o średnicy około 2 cm  zostawiając między nimi około 3 cm odstępy. Ciastka możemy również formować przy pomocy łyżeczki. 
    5. Tak przygotowane ciastka wkładamy do piekarnika na 15 minut, po tym czasie zmniejszamy temperaturę do 150°C, włączamy termoobieg i pieczemy kolejne 5 minut.
    6. Gotowe amaretti studzimy na kratce do pieczenia. 
    WŁALA :)

    2 komentarze :

    Lena B pisze...

    Mniam pyszne maleństwa. Chętnie kilkoma bym się poczęstowała :)

    gin pisze...

    Mniam, smakowitości :)

    font-family: 'Comfortaa', cursive;