26.10.2014

Bezglutenowe i wegańskie ciasto z jabłkami i kaszą jaglaną

Przepis na wegańską, bezglutenową szarlotkę zdecydowanie wygrał w małym plebiscycie, jaki wczoraj urządziłam na facebooku. Cieszy mnie, że podobnie jak ja, szukacie zdrowszych wersji dobrze znanych Wam wypieków.

Dzisiejsze ciasto bardzo odbiega konsystencją od tradycyjnej szarlotki. Nie jest tak wilgotne i delikatne. Ma raczej postać utrzymującej formę jaglanki. Ten jabłecznik doskonale sprawdzi się jako trzeci, węglowodanowy spożywany tuż przed treningiem. Z urozmaiceniem tego właśnie posiłku mam największy problem- znudziły mi się już batoniki owsiane, granole i ciastka pełnoziarniste. Jeśli znacie przepisy na węglowodanowe, zdrowe przekąski- dajcie znać koniecznie! 

Przepis na ciasto pochodzi z bloga lawendowy dom ( jeśli jesteście na diecie- gorąco polecam Wam posty Beaty dotyczące zrzucania zbędnych kilogramów ). 

ciasto bezglutenowe, ciasto wegańskie, jabłecznik



POZIOM TRUDNOŚCI: łatwe
CZAS PRZYGOTOWANIA:  10 minut + 70 minut (pieczenie)
POTRZEBNE BĘDĄ:
  • miska
  • blender
  • tortownica
SKŁADNIKI: 
  • 6-7 dużych, twardych jabłek ( około 1,5 kg)
  • 300 g kaszy jaglanej (nieugotowanej)
  • 1/2 szklanki mielonych migdałów lub płatków migdałowych
  • 1/2 szklanki daktyli suszonych
  • 1 banan
  • łyżka cynamonu
  • szczypta soli 
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
  1. Jabłka obieramy i kroimy w kostkę. 
  2. Piekarnik nagrzewamy do 200ºC
  3. W blenderze umieszczamy daktyle, banana i 1/2 szklanki wody a następnie całość miksujemy do momentu uzyskania gęstego sosu. 
  4. W misce mieszamy pokrojone jabłka, kaszę, sos daktylowy, cynamon i sól. 
  5. Tortownicę wykładamy papierem do pieczenia a następnie przekładamy do niej zawartość ciasta.
  6. Tak przygotowane ciasto wkładamy do piekarnika na 60-70 minut (jak widzicie ja ciasto nieco "przeciągnęłam" w piekarniku)
WŁALA:)

3 komentarze :

Kinga Łucja pisze...

smacznie i apetycznie! :)

Magdalena Kuchaja pisze...

nic, tylko się zajadać tak pysznym i zdrowym ciastem :)

Izabela pisze...

kasza jaglana w formie ciasta - genialny pomysł! zapraszam do siebie na sałatkę z kaszy i mango.

font-family: 'Comfortaa', cursive;