22.06.2014

Konfitura truskawkowa z limonką i cukrem trzcinowym

Jeszcze zimą postanowiłam, że na potrzeby tortów przygotuję w tym roku dżemy/musy i konfitury owocowe, które sprawdzą się podczas jesienno-zimowych produkcji. W tym celu odważyłam się po 7 latach wejść do piwnicy, która po odgruzowaniu okazała się być całkiem sporą przestrzenią na przechowywanie słoików ;)W poszukiwaniu inspiracji na przetwory udałam się do niezawodnej Ewy z bloga MojeTworyPrzetwory (Ewa, mam nadzieję, że doczekam się dnia, w którym wydasz książkę kucharską z Twoimi przepisami!) i na pierwszy ogień poszedł przepis na konfiturę z truskawek z dodatkiem limonki i cukru trzcinowego.  W planach mam do zrobienia dżem agrestowo-truskawkowy i mus truskawkowy z dodatkiem soku z cytryny. 
konfitura truskawkowa, przetwory
POZIOM TRUDNOŚCI:  proste
CZAS PRZYGOTOWANIA: 1,5 -2 godziny
POTRZEBNE BĘDĄ:
  • garnek 
  • kilka wyparzonych słoiczków ( z podanych proporcji otrzymałam 8 słoiczków o pojemności około 200-250 ml)
SKŁADNIKI: 
  • 2 kg truskawek
  • sok wyciśnięty z 4 limonek
  • 600 g cukru trzcinowego 
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
  1. Umyte i pokrojone na cząstki truskawki wrzucamy do garnka, dodajemy cukier i gotujemy na małym ogniu, co jakiś czas mieszając około 45 minut- 1 godziny
  2. Do gotujących się konfitur dodajemy sok z limonki i całość gotujemy kolejne 30-45 minut aż uzyskamy pożądaną gęstość konfitur. 
  3. Gorące konfitury przekładamy do wysterylizowanych słoiczków. 
  4. Słoiczki zakręcamy, odwracamy do góry nogami i zostawiamy do wystygnięcia.
  5. Jeśli przechowujemy słoiki z temperaturze pokojowej- słoiczki przed odłożeniem na półkę pasteryzujemy ( ostudzone słoiki wkładamy do garnka wyłożonego ściereczką, zalewamy całość zimną wodą do 2/3 wysokości słoików i gotujemy na wolnym ogniu przez około 30-40 minut. Po tym czasie zostawiamy słoiki w garnku do wystygnięcia, a następnie wyciągamy z garnka i odwracamy je do góry nogami sprawdzając, czy nakrętka "nie puściła").
  6. Jeśli słoiki przechowujemy w ciemnym i zimnym miejscu - ich pasteryzowanie nie jest konieczne.
WŁALA:)

2 komentarze :

mojetworyprzetwory pisze...

Asiu, Serce Ty moje Kochane! Jak znajdę czas to pomyślę o książce, specjalnie z dedykacją dla Ciebie! Dziękuję, że skorzystałaś z przepisu,jestem dumna, że w Twoim domu goszczą moje smaki ;)

Halina Joskowska pisze...


ja zrobiłam dżem agrestowo-truskawkowy, właśnie z tej strony, bardzo dobry, idealnie kwaskowaty, rekomenduję go z całym przekonaniem - pozdrawiam :-)

font-family: 'Comfortaa', cursive;