20.05.2014

Tarta ze szparagami

Kiedy Madame Edith wrzuciła na swój blog przepis na tartę ze szparagami wiedziałam, że muszę ją zrobić przed zakończeniem szparagowego sezonu. I tak, w poniedziałek rano gdzieś między poranną kawą a śniadaniem zabrałam się za jej przygotowanie. Muszę przyznać, że zakochałam się w tej tarcie od pierwszego kęsa i dołączy do mojego stałego szparagowego repertuaru, w którym od zeszłego roku króluje łosoś ze szparagami. Jestem przekonana, że i Wam przypadnie ona do gustu! 
szparagi, ciasto francuskie


POZIOM TRUDNOŚCI: proste
CZAS PRZYGOTOWANIA: 15 minut +30 minut (pieczenie)
POTRZEBNE BĘDĄ: 
  • patelnia
  • blacha
  • papier do pieczenia 
  • piekarnik
  • obieraczka do warzyw
SKŁADNIKI:
  • 1 duże opakowanie ciasta francuskiego lub dwa mniejsze
  • około 30-40 szparagów (ja użyłam białych, ale Edith wykorzystała zielone)
  • 250 g mozzarelli pokrojonej w plastry
  • 70 g szynki długodojrzewającej pokrojonej w cienkie plasterki
  • 250 g pomidorków koktajlowych przekrojonych na pół
  • 2 łyżki startego sera Grana Padano
  • 1 jajko
  • 1/2 pęczka mięty drobno posiekanej
  • 1/2 pęczka zielonej pietruszki drobno posiekanej
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
  1. Rozgrzewamy piekarnik do 200°C.
  2. Ciasto francuskie rozkładamy na prostokątnej blasze zakładając brzegi do środka tak, by powstała ramka.
  3. Tak przygotowane ciasto nakłuwamy widelcem a następnie smarujemy rozmąconym jajkiem i wkładamy do piekarnika na 15 minut. 
  4. W tym czasie przygotowujemy farsz: Szparagi myjemy i odłamujemy końce ( białe dodatkowo obieramy przy pomocy obieraczki do warzyw).
  5. Na patelni przez 3-4 minuty podsmażamy szynkę. 
  6. Podpieczony spód wyciągamy z piekarnika i układamy na nim mozzarellę, następnie szparagi ( w dwóch rzędach, naprzemiennie układając końcami), pomidorki koktajlowe i szynkę. Wierzch posypujemy ziołami i wkładamy do piekarnika na kolejne 15 minut.
  7. Gotową tartę przed podaniem posypujemy serem Grana Padano. 
WŁALA :)

2 komentarze :

Olka pisze...

Bardzo apetyczna, fajnie wyglądają te szparagi i czerwone pomidorki.

M. pisze...

od razu zrobiłam się głodna! muszę ją zrobić :D

font-family: 'Comfortaa', cursive;