31.05.2014

Clafoutis z rabarbarem

Niespełna 2 lata temu po raz pierwszy na blogu pojawił się przepis na clafoutis, czyli owoce zapiekane w cieście naleśnikowym. W tym roku powróciłam do tego przepisu dokonując dość znaczącej modyfikacji- zamiast czereśni dodałam rabarbar. Muszę przyznać, że ta wersja bardzo przypadła mi do gustu. Po głowie chodzi mi jeszcze clafoutis z jeżynami, których nie mogę się już doczekać.
clafoutis, rabarbar

POZIOM TRUDNOŚCI:  proste

CZAS PRZYGOTOWANIA:  10 minut+30 minut (na „odstanie” rabarbaru)+35-40 minut (pieczenie)
POTRZEBNE BĘDĄ:
  • forma do tarty 
  • piekarnik 
  • 2 miski
SKŁADNIKI:
  • 50 dag rabarbaru pokrojonego w kawałki o długości ok. 3 cm
  • 100 g cukru pudru 
  • 125 g mąki 
  • 300 ml mleka 
  • 3 jajka, roztrzepane 
  • 1 łyżka masła 
  • szczypta soli
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
  1. Umyty i pokrojony w kawałki rabarbar posypujemy połową cukru pudru i odstawiamy na 30 minut. 
  2. W tym czasie piekarnik nastawiamy na 180°C.
  3. Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy sól i pozostały cukier. Dokładnie mieszamy. 
  4. Następnie dodajemy roztrzepane jajka i dokładnie mieszamy.
  5. Na koniec dodajemy mleko i całość mieszamy. 
  6. Formę do tarty smarujemy masłem.
  7. Na dno formy wykładamy owoce, całość zalewamy ciastem i wstawiamy do nagrzanego piekarnika.
  8. Całość pieczemy około 35-40 minut. 
  9. Podajemy po ostudzeniu.
WŁALA:)

4 komentarze :

gin pisze...

Nigdy nie robiłam clafoutis - troszkę się boję tego deseru... Muszę się w końcu przemóc, bo wygląda naprawdę smakowicie :)

Biedronka pisze...

Gin, nie ma się czego obawiać :) To jedno z prostszych ciast jakie znam

Edyta KN pisze...

Musi być pyszne,z pewnością zrobię i wkleję linka,że przepis zaczerpnięty z tego bloga. Mam tylko pytanie,czy jak układa się owoce na tarcie,to czy należy odcisnąć rabarbar,odsączyć go z soku,który powstał pod wpływem zasypania go cukrem? Czy należy go wyłożyć razem z tym syropem,który się z niego zrobił.I mniej więcej na jaki rozmiar foremki na tartę? Będę wdzięczna za odpowiedź. Pozdrawiam ciepło.

Biedronka pisze...

Edyta, ja owoców specjalnie nie odsączałam, ale jak je przełożyłam to faktycznie na dnie miseczki był sok, którego już nie wlewałam do tarty. Ja mam klasyczną foremkę do tarty która ma dno o średnicy 24 cm a krawędź o średnicy 28 cm. Mam nadzieję, że również będzie Ci smakowała ;)

font-family: 'Comfortaa', cursive;