28.01.2014

Potrawka z cielęciny

Jeśli spodobał się Wam przepis na wieprzowinę w sosie musztardowym, którą jakiś czas temu pokazywałam na blogu to moja dzisiejsza propozycja z pewnością przypadnie Wam do gustu. Przepis na cielęcinę w poniższym wydaniu znalazłam w książce R.Kaleniuka "Po prostu pyszne!" i całkiem niedawno postanowiłam go wypróbować. Jak dla mnie danie to wpisuje się w ideę "comfort food", które najlepiej smakuje właśnie zimą, gdy zmarznięci potrzebujemy rozgrzać się czymś, co smakuje "jak u mamy". 
cielęcina, danie jednogarnkowe, potrawka z cielęciny

POZIOM TRUDNOŚCI: proste
CZAS PRZYGOTOWANIA: 5 minut+ 90 minut ( duszenie mięsa) + 10 minut (zagęszczenie sosu) 
POTRZEB NE BĘDĄ: 
  • rondel 
  • miseczka 
SKŁADNIKI:
  • 700 g łopatki lub udźca cielęcego pokrojonej w kostkę 
  • 1 litr rosołu
  • 1 łyżka soli
  • szczypta suszonego tymianku
  • 1 liść laurowy
  • słoiczek cebulek konserwowych
  • 4 marchewki pokrojone w paseczki
  • 2 papryki pokrojone w paseczki
  • 2 łyżki masła
  • 2 łyżki mąki
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 2 żółtka
  • 1 łyżka posiekanej zielonej pietruszki
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
  1. W rondlu umieszczamy cielęcinę, liść laurowy, tymianek i sól, a następnie całość zalewamy rosołem i gotujemy na małym ogniu pod przykryciem przez około 70-80 minut.
  2. Następnie dodajemy cebulę, marchew i paprykę i gotujemy kolejne 15 minut.
  3. W międzyczasie w małym rondelku rozpuszczamy masło, dodajemy mąkę i całość dokładnie mieszając podsmażamy przez 3 minuty.
  4. Po tym czasie do zasmażki dolewamy powoli 2 szklanki sosu z dużego rondla.
  5. W miseczce mieszamy żółtka z sokiem cytryny a następnie dolewamy do rondelka z zasmażką i sosem. Całość mieszamy a następnie powoli wlewamy do cielęciny uważając, żeby nie doprowadzić o zagotowania. 
  6. Przed podaniem całość posypujemy posiekaną, zieloną pietruszki. 
WŁALA:)

Brak komentarzy :

font-family: 'Comfortaa', cursive;