05.01.2014

Ciambella

Ciambella to nie tylko tradycyjne włoskie ciasto będące połączeniem biszkoptu i ciasta ucieranego, to także jedno ze słów-kluczy, które będą kojarzyły mi się z rokiem 2013 ;) 

To miękkie i wilgotne ciasto, z chrupiącą skórką i lekkim cytrusowym posmakiem doskonale sprawdzi się jako "coś słodkiego" do popołudniowej kawy. 



włoskie ciasto, ciambella

POZIOM TRUDNOŚCI: proste
CZAS PRZYGOTOWANIA: 20 minut +45 minut (pieczenie)
POTRZEBNE BĘDĄ: 
  • rondelek
  • mikser
  • miska
  • piekarnik
  • tortownica "z kominem" o średnicy około 24-26 cm 
SKŁADNIKI:
  • 250g cukru 
  • około 100g cukru granulowanego 
  • 5 jajek
  • 200g masła roztopionego w rondelku i ostudzonego
  • 500g mąki
  • skórka starta z 1 cytryny
  • 250 ml mleka 
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia 
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
  1. Rozgrzewamy piekarnik do 180°C.
  2. Cukier i jajka umieszczamy w misce, a następnie całość ubijamy przy pomocy miksera przez około 3-4 minuty.
  3. Następnie do masy dodajemy 1/3 mąki po czym miksujemy całość przez kolejną minutę. Po tym czasie dodajemy kolejną 1/3 mąki i miksujemy całość kolejną minutę. 
  4. Do tak przygotowanej masy dodajemy rozpuszczone i ostudzone masło i miksujemy całość przez kolejne 30-40 sekund. 
  5. Następnie dodajemy startą skórkę z cytryny, po czym ( cały czas miksując) dodajemy połowę mleka i połowę z pozostałej mąki i miksujemy kolejną minutę. Na końcu dodajemy resztę mąki i mleka. 
  6. Na końcu dodajemy proszek do pieczenia, całość miksujemy przez kolejną minutę, a następnie przelewamy do tortownicy. 
  7. Przed włożeniem ciasta do piekarnika posypujemy cukrem granulowanym. 
  8. Ciasto pieczemy około 40-45 minut. 
WŁALA:)

6 komentarzy :

Ewa Paszkiewicz pisze...

Pyszne ciacho :) Skusiłam się, bo miałam ochotę upiec coś na szybko i polecam, bo warto :) Upiekłam bez granulowanego cukru, bo akurat nie miałam, posypałam z wierzchu cukrem pudrem :)

Ewa Skarbek pisze...

A mi sie zrobił zakalec :(
Jak temu zaradzić?

Biedronka pisze...

Ewa, wiem że oprócz mnie co najmniej 2 osoby robiły już ciasto z tego przepisu i wszystko było ok :( Może spróbuj następnym upewnij się, że wszystkie składniki masz w temperaturze pokojowej, nie miksuj ciasta dłużej niż podałam, nie otwieraj piekarnika w trakcie pieczenia ( przez pierwsze 30 min)- powodów powstawania zakalca może być naprawdę dużo... :(

Ewa Skarbek pisze...

Przepis jest na pewno dobry, i nawet mi się prawoe udalo, bo ciasto wyrosło pięknie, ale jak otworzyłam piekarnik po 45 minutach to po chwili opadło. W tym przypadku za dużo muksowania? Smakuje w dalszym ciaągu wyśmienicie :)

Biedronka pisze...

Uff bo myślałam że wylądował w koszu. Tak, mogłaś za bardzo napowietrzyć ciasto podczas miksowania. Następnym razem mniejsze obroty i powinno być ok :)

Ewa Skarbek pisze...

Druga próba bardzo udana :)

font-family: 'Comfortaa', cursive;