17.01.2014

Amerykańskie pancakes z Kuchni Filmowej

Pamiętacie moje zeszłoroczne placuszki pancakes z przepisu Fannie Farmer? Dziś zapraszam Was na inną ich wersję przygotowaną wg przepisu, który znalazłam w książce Kuchnia Filmowa autorstwa Pauliny Wnuk na co dzień prowadzącej  blog From Movie to the Kitchen.  
Przepis Pauli różni się od przepisu Fannie dodatkiem maślanki i zmienionymi proporcjami pozostałych składników. Ponadto Paula masło zastąpiła oliwą z oliwek.
Mam nadzieję, że i ta wersja przypadnie Wam do gustu.


pancakes, naleśniki, racuchy, pankejki

 POZIOM TRUDNOŚCI:  proste
CZAS PRZYGOTOWANIA:  10 minut + co najmniej 15 minut na smażenie
POTRZEBNE BĘDĄ:
  • patelnia
  • trzepaczka rózgowa
  • 2 miski
SKŁADNIKI:
  • 300g mąki
  • 200ml maślanki
  • 100 ml mleka
  • 100g cukru
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • szczypta soli
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
  1. W jednej misce mieszamy dokładnie suche składniki, w drugiej mokre. 
  2. Do suchych składników dodajemy mokre i całość energicznie mieszamy aż powstanie jednolita masa. Gdy ciasto będzie zbyt gęste- dodajemy odrobinę mleka.
  3. Na patelni smażymy niewielkie placuszki ( bez dodatku tłuszczu- dodatek oliwy z oliwek sprawia, że ciasto nie powinno przywierać)
  4. Podajemy w ulubionymi dodatkami- syropem klonowym, dżemem, owocami. 
WŁALA :)

3 komentarze :

Madame Edith pisze...

Moje ulubione pankejki właśnie to te z syropem klonowym lub golden syrup. Do tego koniecznie owoce. Pycha!

Nawet nie wiedziałam, że one "grały" w serialu o niani ;-)

Buziaki!
E.

Gosia pisze...

Ale pyszne i mega puszyste pankejki, a w łaśnie w lidlu tydzień amerykański, syrop klonowy i masełko orzechowe, do pankejków idealne :)

Paulina M pisze...

Ślicznie wyglądają :) Ja do swoich dodaję jeszcze pokrojonego w plasterki banana.

font-family: 'Comfortaa', cursive;