13.11.2013

Zupa jarzynowa

Jest kilka dań, które kojarzą mi się ze studenckimi czasami. W pierwszej trójce zup, które gotowałam mieszkając w akademiku znajduje się moja dzisiejsza propozycja - szybka, prosta i niedroga zupa jarzynowa. Co ważne, do jej przygotowania niezbędny jest jeden garnek i nóż, co nie było bez znaczenia, gdy na każdym piętrze akademika znajdowała się jedna kuchnia, w której zawsze było tłocznie (stołówka na osiedlu akademickim w żargonie studentów nazywana była pieszczotliwie "Świniarnią" i przez 3 lata mieszkania w akademiku ani razu nie odważyłam się tam zjeść...). 
Dziś jarzynowa z poniższego przepisu ratuje mi tygodnie, w których w domu jestem tylko gościem, a na przygotowanie obiadu na 2 nadchodzące dni mam mniej niż godzinę. 


POZIOM TRUDNOŚCI: proste
CZAS PRZYGOTOWANIA: 40 minut 
POTRZEBNE BĘDĄ:
  • garnek

SKŁADNIKI:
  • 1/3 kostki masła
  • 1 posiekana cebula
  • 1/2 szklanki selera pokrojonego w kostkę
  • 2 marchewki pokrojone w kostkę
  • 1/3 szklanki mąki
  • 4 szklanki wywaru z kurczaka
  • 15 dag szynki konserwowej pokrojonej w kostkę
  • 2 szklanki mrożonego groszku 
  • 1 szklanka śmietany 12%
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
  1. W garnku rozgrzewamy masło i podduszamy na nim cebulę, seler oraz marchewkę.
  2. Następnie dodajemy mąkę i zasmażamy całość przez 2 minuty, po czym dodajemy wywar z kurczaka, szynkę i groszek.
  3. Zupę dokładnie mieszamy i gotujemy na małym ogniu 10 minut.
  4. Na koniec dodajemy śmietanę i gotujemy kolejne 10 -15 minut.

WŁALA :)

Brak komentarzy :

font-family: 'Comfortaa', cursive;