22.10.2013

Sałatka z ogórków kiszonych, ziemniaków i jabłek

Dzisiejsza propozycja to moja bardzo luźna wariacja na temat tradycyjnej, niemieckiej sałatki ziemniaczanej. Oryginalny przepis na jej przyrządzenie zawiera  znacznie więcej ziemniaków i majonezu- nie ma w niej natomiast ogórków kiszonych. Dodatkowo,  w recepturach na sałatkę ziemniaczaną bardzo często znajdziecie jajka, z których ja zrezygnowałam.

Mam nadzieję, że poniższa wersja przypadnie Wam do gustu- jest to bowiem kolejne danie bez którego ciężko jest mi przebrnąć przez jesień i zimę. 
sałatka ziemniaczana, niemiecka sałatka ziemniaczana
POZIOM TRUDNOŚCI: łatwe
CZAS PRZYGOTOWANIA:  1 godzina

POTRZEBNE BĘDĄ:
  • miska
  • garnek
SKŁADNIKI: 
  • 6 dużych ogórków kiszonych
  • 4 średnie ziemniaki ugotowane w mundurkach.
  • 4 jabłka
  • 1 średnia cebula
  • 1 pęczek koperku
  • 3 łyżki majonezu
  • 2 łyżki  musztardy
  • 1 łyżka oleju słonecznikowego lub rzepakowego
  • sól, pieprz
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
  1. Ogórki, ziemniaki i jabłka kroimy na kostkę o wymiarach 1x1x1 cm.
  2. Cebulę drobno siekamy i dodajemy do warzyw.
  3. Na końcu dodajemy majonez, musztardę i olej i całość dokładnie mieszamy.
  4. Sałatkę doprawiamy solą i pieprzem.
WŁALA :)

Brak komentarzy :

font-family: 'Comfortaa', cursive;