04.08.2013

Cynamonowe gofry pełnoziarniste


Jak zdążyliście pewnie zauważyć uwielbiam gofry. Za sprawą Kasi, która prowadzi najbardziej roztańczonego bloga kulinarnego (www.taniecsmakow.blogspot.com) moja kolekcja przepisów na gofry nieco się powiększyła. 

Na pierwszy ogień poszły w ruch cynamonowe gofry pełnoziarniste. Ich wykonanie jest banalnie proste- suche składniki mieszamy z mokrymi i tak przygotowane ciasto wlewamy na gofrownicę. Dodatek mąki pełnoziarnistej sprawia, że moje wyrzuty sumienia związane z tym, że znowu na kolację zafundowałam sobie sporą dawkę węglowodanów są nieco mniejsze ;)


cynamonowe gofry pełnoziarniste
POZIOM TRUDNOŚCI: proste
CZAS PRZYGOTOWANIA: 20 minut
POTRZEBNE BĘDĄ:
  • gofrownica
  • mikser
  • 2 miski
  • rondelek
  • duża łyżka 
  • kratka do studzenia ciasta
SKŁADNIKI:
  • 2/3 szklanki mąki pełnoziarnistej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1 jajko
  • 1/2 szklanki mleka
  • 2 łyżki masła 
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
  1. W rondelku rozpuszczamy masło.
  2. W jednej misce mieszamy mąkę, proszek do pieczenia,cynamon, sól i cukier.
  3. W drugiej misce mieszamy jajko, mleko i rozpuszczone masło.
  4. Następnie do suchych składników dodajemy mokre składniki szybko mieszając.
  5. Gofrownicę rozgrzewamy, następnie przy pomocy łyżki nakładamy niewielką ilość ciasta i smażymy gofry około 3 minut.
  6. Gotowe gofry studzimy chwilę na kratce. 
  7. Podajemy od razu. Najlepiej smakują tuż po upieczeniu.
WŁALA :)

6 komentarzy :

Ola Este pisze...

ja się dzisiaj obudziłam z myślą: gofry!
potem przez cały dzień jakoś o tym zapomniałam, ale teraz mi znowu narobiłaś smaka!!!

hutnuk pisze...

Asia, a cynamon? :P

Madame Edith pisze...

Bardzo fajnie i zdrowo wyglądają! Jako posiadaczka gofrownicy chyba sobie takich nie odmówię :-)

Buziaki!
E.

Anonimowy pisze...

małe pytanko - na ile gofrów jest to porcja? :)

Biedronka pisze...

Około 8 sztuk zależy od gofrownicy :)

Anonimowy pisze...

baaardzo smaczne wyszły, polecam ;)
Maja

font-family: 'Comfortaa', cursive;