29.07.2013

Kurczak z grilla marynowany w miodzie, cytrynie i mleku kokosowym

Pewnie wielu z Was nie wyobraża sobie grilla bez udek czy skrzydełek z kurczaka. Przyznam szczerze, że ja wciąż nie mogę się przekonać do skrzydełek czy udek- niezależnie od tego w jakiej leżały marynacie i jak bardzo są spieczone. To póki co nie moja bajka, w przeciwieństwie do dzisiejszej blogowej propozycji- fileta z kurczaka marynowanego wcześniej w miodzie, cytrynie i mleku kokosowym z dodatkiem sałaty z winogronem, oliwkami i ogórkiem.
Przepis, który nieznacznie zmodyfikowałam pochodzi z mojego ulubionego, wielkopolskiego bloga- Gzik i pyry

kurczak z grilla, grillowany kurczak, marynata do grilla

POZIOM TRUDNOŚCI: łatwe
CZAS PRZYGOTOWANIA:  12 godzin (czas niezbędny na zamarynowanie mięsa) + 20 minut (grillowanie)
POTRZEBNE BĘDĄ:
  • 2 miski 
  • miseczka
  • patelnia grillowa lub grill
SKŁADNIKI: 
  • 1 podwójna pierś z kurczaka
MARYNATA 

  • sok wyciśnięty z 1/2 cytryny 
  • 1 łyżka miodu
  • 3 posiekane ząbki czosnku 
  • 50 ml mleka kokosowego 
  • 1/2 łyżeczki soli 
  • 1/2  łyżeczki pieprzu 
  • 1 łyżka słodkiej papryki
  •  3 łyżki oliwy z oliwek 

SAŁATA
  • główka sałaty
  • garść zielonych winogron
  • garść czarnych oliwek
  • 1 szklanka pokrojonego w kostkę ogórka
SOS DO SAŁATY
  • 3 łyżki oliwy z oliwek 
  • 1 łyżka octu winnego
  • 1 łyżka wody mineralnej
  •  sól, pieprz
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
KURCZAK
  1. W misce  mieszamy wszystkie składniki marynaty, którą następnie zalewamy oczyszczone z błonek piersi z kurczaka i odstawiamy na noc do lodówki.
  2. Następnego dnia rozgrzewamy patelnię grillową lub grilla  i smażymy kurczaka z obydwu stron na złoty kolor (około 8 minut z każdej strony).
SAŁATA 
  1. Liście sałaty myjemy i suszymy po czym wkładamy do miski do której dodajemy pokrojone na pół winogrona, ogórka pokrojonego w kostkę  oliwki pokrojone w plasterki.
  2. W szklance łączymy składniki sosu i polewamy sałatę. Całość mieszamy.
WŁALA :)

2 komentarze :

Bo(ro)n Appétit pisze...

Bardzo podoba mi się pomysł na tego kurczaka! Zwlaszcza że na pewno smakuje wybornie.

Olka pisze...

Zapisałam sobie pomysł na tę marynatę, niby zwykły kurczak z grilla, ale jestem pewna, że smakuje zupełnie inaczej.

font-family: 'Comfortaa', cursive;