30.06.2013

Twarogowe ciasto z owocami


Inspiracja na dzisiejszy przepis dosłownie wylądowała na moim biurku w zeszły piątek, kiedy to znajomi z pracy przywieźli mi ze Słowacji gazetę "Dobre jedlo". Dość szybko przewertowałyśmy z dziewczynami strony czasopisma i po kilku minutach usłyszałam zdanie "Biedronka, musisz machnąć TO ciasto". Potraktowałam to jako swego rodzaju wyzwanie :) 
Na szczęście przepis okazał się tak prosty, że do jego  przetłumaczenia  nie potrzebowałam słownika słowacko-polskiego z jednym małym wyjątkiem... "krupice" okazała się nie być krupczatką ( jak pierwotnie zakładałam),  ale kaszą manną :) 
Tak więc zapraszam Was na letny tvargohovy nakyp !




POZIOM TRUDNOŚCI: łatwe
CZAS PRZYGOTOWANIA:  15 minut+1 godzina (pieczenie i nasączanie ciasta) 

POTRZEBNE BĘDĄ:
  • piekarnik
  • miska
  • mikser 
  • tortownica 
SKŁADNIKI: 

  • 9 jajek
  • 20 ml oleju
  • 200 g cukru pudru
  • 2 łyżki cukru waniliowego
  • 150 ml mleka
  • 500 g twarogu tłustego
  • 11 łyżek kaszy manny
  • tłuszcz do wysmarowania blachy
  • 500 g owoców ( ja użyłam truskawek i nektarynek) 
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
  1. W misce ubijamy białka ze szczyptą soli do uzyskania sztywnej masy.
  2. W misce robota łączymy ze sobą żółtka, olej, 2 rodzaje cukru i całość ucieramy  do uzyskania jednolitej, jasnej masy.
  3. Następnie, cały czas miksując do żółtek dodajemy stopniowo  mleko, twaróg i kaszę mannę. 
  4. Na końcu wyłączamy mikser i delikatnie mieszając do masy z żółtkami dodajemy stopniowo ubite białka.
  5. Tak przygotowane ciasto wlewamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia a na wierzchu układamy owoce.  
  6. Blachę z ciastem wkładamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni C na 15 minut, po czym zmniejszamy temperaturę do 160 stopni C i pieczemy kolejne 30 minut. 
  7. Tak przygotowane ciasto zostawiamy w formie do całkowitego ostygnięcia. 
  8. Przed podaniem ciasto przekładamy na talerz.
WŁALA :)

8 komentarzy :

Paulina pisze...

Wygląda fajnie, musi być wilgotne, prawda? :)

Klaudia pisze...

Piękne ciasto, uwielbiam takie i bardzo często piekę

Biedronka pisze...

Tak, i nie jest zbyt słodkie :)

Biedronka pisze...

:)

hutnuk pisze...

Szkoda że nie dodajesz tych owoców... :-)

Lovelykate pisze...

Takie wilgotne ciasta z owocami zawsze są u mnie mile widziane ;)

Biedronka pisze...

haha - takie tam czary mary :) Już poprawione - dzięki za czujność!

wedelka pisze...

Jakie kolorowe :)

font-family: 'Comfortaa', cursive;