11.06.2013

Surówka z kalarepy

Dziś zapraszam Was na surówkę z kalarepy, która bardzo często gości na naszym stole w sezonie grillowym. Mam wrażenie, że kalarepa obecnie jest nieco zapomniana, ale wierzę że niedługo nadejdą dla niej lepsze czasy. Spróbujcie czasem wykorzystać ją zamiast kapusty czy ogórka, np. w formie zaproponowanej przeze mnie poniżej. 
kalarepa, surówka z kalarepy, koperek, majonez, jogurt grecki, oliwa z oliwek, cytryna,
POZIOM TRUDNOŚCI: proste
CZAS PRZYGOTOWANIA: 10 minut 
POTRZEBNE BĘDĄ:
  • miska 
  • tarka
SKŁADNIKI:
  • 2 kalarepy
  • 1 pęczek koperku
  • 1 łyżka jogurtu greckiego
  • 1 łyżka majonezu
  • sól, pieprz 
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 1 łyżka soku z cytryny
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
  1. Kalarepę obieramy i ścieramy na tarce o grubych oczkach. Dodajemy posiekany koperek i pozostałe składniki.
  2. Na końcu sos doprawiamy solą i pieprzem. 
  3. Całość mieszamy.
WŁALA :)

3 komentarze :

Myszka pisze...

kalarepka to smak mojego dzieciństwa, także bardzo lubię i mam ogromny sentyment. Taką surówkę z przyjemnością bym pochłonęła :)
Pozdrawiam i zapraszam do udziału w konkursie :
http://myszkagotuje.blogspot.com/2013/06/konkurs-na-pierwsze-urodziny-bloga.html

Gabi Uchto pisze...

akurat wczoraj robiłam ta salatę
http://to-co-daje-szczescie.blogspot.com/

Ewa Polewa pisze...

Jak tylko moje kalarepki zrobią się trochę większe to wypróbuję :)

font-family: 'Comfortaa', cursive;