05.05.2013

Tajska zupa z dynią i mlekiem kokosowym


Ostatnio w swojej przepastnej zamrażarce natknęłam się na opakowanie mrożonej dyni. Nie miałam pomysłu na obiad, a i z czasem było krucho- sięgnęłam więc do jednej z fajniejszych książek jakie dostałam pod choinkę - Smaczne zupy autorstwa Kate McMillan i po 10 minutach wertowania wiedziałam, że na warsztat pójdzie tajska zupa. 
Zupa, jak to zupa- robi się ją  błyskawicznie :) Połączenie dyni z trawą cytrynową, limonką i mlekiem kokosowym okazało się strzałem w dziesiątkę. Mam nadzieję, że ten zestaw smakowy i Wam przypadnie do gustu. 


tajska zupa, zupa krem z dyni, zupa z mlekiem kokosowym
POZIOM TRUDNOŚCI: proste
CZAS PRZYGOTOWANIA: 40 minut 
POTRZEBNE BĘDĄ:
  • rondel o grubym dnie
  • blender

SKŁADNIKI:
  •  4 szalotki podzielone na ćwiartki
  • 1 łodyga trawy cytrynowej ( tylko środkowa, biała część)- zmiażdżona i pokrojona 
  • 1 duża puszka mleka kokosowego ( ważne, by nią nie potrząsać przed otwarciem) 
  • 500 ml bulionu drobiowego
  • sok i skórka starta z 1 limonki
  • 500g miąższu z dynii pokrojonego w kostkę
  • 1 czerwona papryczka chilli z usuniętym gniazdem nasiennym 
  • 1,5 łyżki sosu rybnego
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • garść liści bazylii
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
  1. Szalotki, papryczkę chilli,trawę cytrynową i 60ml wody umieszczamy w blenderze i miksujemy wszystko na jednolitą masę. 
  2. Puszkę mleka kokosowego otwieramy, zdejmujemy śmietanę i przekładamy do rondla o grubym dnie. 
  3. Śmietanę kokosową mieszamy z wcześniej zmiksowaną pastą i doprowadzamy do wrzenia na średnim ogniu. 
  4. Następnie zmniejszamy ogień i całość gotujemy bez przykrycia 5 minut, od czasu do czasu mieszając.
  5. Po tym czasie dodajemy pozostałe mleczko kokosowe, bulin drobiowy, skórkę startą z limonki i dynię.
  6. Całość dobrze mieszamy, zwiększamy ogień i ponownie doprowadzamy do wrzenia po czym zmniejszamy ogień i gotujemy kolejne 15 minut, od czasu do czasu mieszając.
  7. Tak przygotowaną zupę miksujemy na jednolitą masę i na końcu doprawiamy sosem rybnym, sokiem z limonki, cukrem oraz bazylią.
WŁALA :)

5 komentarzy :

Anonimowy pisze...

Tajska kuchnia jest moim faworytem. Polaczenie dyni i mleka kokosowego musi byc w smaku bardzo przyjemne :)

Biedronka pisze...

Oj jest :) Ja nie przepadam za dynią, ale w tej wersji naprawdę daje radę :)

Anonimowy pisze...

Oj tak:) mleko kokosowe .Ta konsystencja.

Jędrzej Dembowski pisze...

co to znaczy garsc lisci bazylii?

Biedronka pisze...

Garść, czyli tyle ile zmieści Ci się w dłoni, czyli około 2/3 szklanki liści. Liście dajemy całe :)

font-family: 'Comfortaa', cursive;