21.05.2013

Halibut w sezamie i surówka z kalarepy

Są takie blogi kulinarne z których mogłabym ugotować dosłownie wszystko. Agata z Boron Appetit za każdym razem trafia w mój gust i smak. Nic więc dziwnego, że gdy opublikowała przepis na halibuta w sezamie wiedziałam, że prędzej czy później (z akcentem na "prędzej")  pojawi się i u mnie.

Nie byłabym jednak sobą, gdybym nie wprowadziła kilku modyfikacji- zamiast dzwonków wykorzystałam filet z halibuta, a rzodkiew zastąpiłam niedocenianą u nas kalarepą. Ponadto, rybę  przygotowałam na patelni grillowej.

Całość, podobnie jak Agata, podałam z ryżem jaśminowym.


halibut w sezamie, kalarepa, surówka z kalarepy
POZIOM TRUDNOŚCI: łatwe
CZAS PRZYGOTOWANIA: 2 godziny (marynowanie) + 15 minut 
POTRZEBNE BĘDĄ: 
  • patelnia grillowa
  • miseczka
  • tarka o grubych oczkach
SKŁADNIKI: 
FILET Z HALIBUTA:

  • jeden duży filet w halibuta lub 2 steki
  • 2-3 łyżki sezamu
  • sok z 1 limonki
  • 3 łyżki octu ryżowego
  • 3 łyżki oleju sezamowego

SURÓWKA Z KALAREPY:

  • 2 kalarepy
  • 2 łyżki octu sezamowego
  • 1 łyżka soku z limonki
  • 200 g jogurtu naturalnego
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • sól morska, pieprz

SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
1.   Przygotowujemy marynatę z octu, soku z limonki i oleju sezamowego.
2.   Filet z halibuta myjemy, osuszamy, solimy i układamy w misce, a następnie zalewamy przygotowaną wcześniej marynatą.
3.   Tak przygotowaną rybę odkładamy na 2 godziny do lodówki.
4.   W tym czasie przygotowujemy surówkę: Kalarepę ścieramy na tarce o grubych oczkach, dodajemy jogurt, ocet ryżowy, sok z limonki, sól, cukier i pieprz i całość dokładnie mieszamy.
5.   Po tym czasie rybę obtaczamy w sezamie i smażymy 5 minut na rozgrzanej patelni grillowej. 
WŁALA :)

1 komentarz :

Bo(ro)n Appétit pisze...

Biedroneczko Moja! Jak mi miło :) To co w kolejce do ugotowania ode mnie?
Pieknego i słonecznego dnia :)

Agata

font-family: 'Comfortaa', cursive;