27.04.2013

Sos tatarski

Lubicie sos tatarski? Ja bardzo. Zimą podaję go do jajek ugotowanych na twardo i pieczystego, a latem jako dodatek do mięsa z grilla. Gdy przyrządzam go sama- nie kroję ogórków i grzybków zbyt drobno, tak by było czuć ich fakturę i smak.  Mam nadzieję, że poniższa wersja i Wam przypadnie do gustu i na zawsze pożegnacie się z kupną wersją tego sosu. 
sos tatarski, przepis na sos tatarski
POZIOM TRUDNOŚCI: proste
CZAS PRZYGOTOWANIA: 15 minut 
POTRZEBNE BĘDĄ:
  • miska 
SKŁADNIKI:
  • słoik pieczarek marynowanych
  • 6-8 ogórków konserwowych
  • 1 szczypiorek
  • 1/2 szklanki majonezu
  • 1/2 szklanki śmietany 18% ( w wersji light: jogurt naturalny, ale to już nie będzie to samo) 
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • sól, pieprz 
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
  1. Odsączamy zawartość słoika z marynowanymi pieczarkami a następnie drobno siekamy ( ja wolę niezbyt drobne kawałeczki, tak aby czuć było fakturę składników) grzybki oraz plasterki marchewki i cebulki, które zazwyczaj znajdują się w słoiczku i przekładamy do miseczki.
  2. Dodajemy drobno posiekane korniszony, szczypiorek oraz majonez, śmietanę i oliwę z oliwek. Całość dokładnie mieszamy.
  3. Na końcu sos doprawiamy solą i pieprzem. 

WŁALA J

2 komentarze :

wiktorkowa pisze...

jak ja lubię taki sos:) przypomniałaś mi o jego istnieniu:) dziękuję;)

Biedronka pisze...

cieszę się bardzo :) Czasem tak gonimy za nowinkami że zapominamy o naszych ulubionych daniach :)

font-family: 'Comfortaa', cursive;