06.04.2013

Kruche ciasteczka cytrynowe

Ostatnio zauważyłam u siebie zabawną tendencję... Tak tęsknię za słońcem, że w mojej kuchni coraz częściej króluje kolor żółty.. w ciągu kilku ostatnich dni upiekłam cytrynowe ciasteczka, zrobiłam lemon curd a za chwilę idę zmontować sernik z ananasem. 
Przepis na poniższe ciastka odkryłam u Dorotus już jakiś czas temu i dość często do niego wracam. Mam nadzieję, że przyjmie się on również w Waszych domach :)

ciasteczka cytrynowe, kruche ciastka, ciasteczka, ciastka cytrynowe

POZIOM TRUDNOŚCI: łatwe
CZAS PRZYGOTOWANIA:  10 minut + 1 godzina (na schłodzenie ciasta) + 12-14 minut (pieczenie) 

POTRZEBNE BĘDĄ:
  • piekarnik
  • miska
  • wałek
  • robot kuchenny lub para silnych rąkJ
  • stolnica
  • papier do pieczenia
  • folia spożywcza
SKŁADNIKI: 
  • 250 g masła w temperaturze pokojowej
  • 100 g cukru pudru
  • skórka starta z 2 cytryn
  • szczypta soli
  • 1 jajko
  • 1 łyżka zimnej wody
  • 335 g mąki pszennej 

SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
  1. Wszystkie składniki umieszczamy w misce i zagniatamy na ciasto o jednolitej konsystencji ( ręcznie lub wykorzystując robot z przystawką do kruchego ciasta)
  2. Gotowe ciasto zawijamy w folię spożywczą i odkładamy do lodówki na godzinę.
  3. Po tym czasie nagrzewamy piekarnik do 190°C.
  4. Ciasto rozwałkowujemy na stolnicy posypanej mąką na grubość około 3-4 mm i wykrawamy ciasteczka, które układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia
  5. Ciastka pieczemy około 12-14 minut ( w zależności od tego, jak grube były ciasteczka).
  6. Gotowe ciastka studzimy na kratce.
  7. Ciasteczka można przechowywać w szczelnym pojemniku do tygodnia czasu.

WŁALA :)

4 komentarze :

kura domestica pisze...

Heeeej - ale mi narobiłaś apetytu. Ja mam trochę inny przepis (była tam opcja cytrynowa, ale ja nie przepadam) i chyba w weekend zaszaleję z ciasteczkami. Mój przepis tu, gdybyś chciała spróbować: Ciasteczka

Biedronka pisze...

Super, bardzo chętnie spróbuję :)

Panna Malwinna pisze...

Kruche ciasteczka zawsze kojarzą mi się z wakacjami u Babci na wsi. Zawsze mi piekła wielki stos ciasteczek. Takie cytrynowe muszą być pyszne :)

Biedronka pisze...

Są są i najbardziej smakują brzdącom właśnie :)

font-family: 'Comfortaa', cursive;