09.04.2013

Jo Mazzotti czyli makaron z dużą ilością sosu


Dziś kolejna odsłona retro kuchni. I tym razem Frannie Farmer mnie zaskoczyła. Okazało się bowiem, że przepis na makaron z sosem pomidorowym, cebulą, pieczarkami i papryką który dość często przyrządzałam zanim zainteresowałam się innymi rodzajami sosów do makaronów nie tylko znany był w Ameryce w drugiej połowie XIXw, ale także nosi wdzięczną nazwę "Jo Mazzotti" :)
W wersji klasycznej makaron wymieszany z sosem zapieka się około godziny w temperaturze 180°C - ja jednak z tego zrezygnowałam - zależało mi na tym, aby papryka i seler pozostały chrupkie.


makaron, pasta, sos pomidorowy, spaghetti, retro kuchnia, Jo Mazzotti
POZIOM TRUDNOŚCI: proste
CZAS PRZYGOTOWANIA: 40 minut
POTRZEBNE BĘDĄ:
  • średniej wielkości rondel 
  • garnek do gotowania makaronu 
  • sitko

SKŁADNIKI:
  • 1/4 szklanki masła 
  • 700 g mielonej wołowiny 
  • 8 dużych cebul pokrojonych w piórka 
  • 1 średni słoiczek koncentratu pomidorowego 
  • 1 puszka pomidorów 
  • 1 szklanka wody 
  • 500 g pieczarek pokrojonych w plasterki 
  • 6 łodyg selera naciowego pokrojonego w talarki 
  • 2 zielone papryki pokrojone w kostkę 
  • sok z 1/2 cytryny 
  • sól, pieprz 
  • opakowanie makaronu ( ja użyłam tortiglioni)

SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
  1. Makaron gotujemy al dente w osolonej wodzie. 
  2. W tym samym czasie w rondlu rozgrzewamy masło, wrzucamy wołowinę i podsmażamy aż cebula się zeszkli a mięso zrumieni. 
  3. Dodajemy pozostałe składniki za wyjątkiem makaronu i gotujemy około 15 minut. 
  4. Odcedzony makaron wkładamy z powrotem do garnka, dodajemy sos i wszystko mieszamy. 
WŁALA :)

4 komentarze :

Paulina pisze...

Właśnie sobie uświadomiłam jak dawno nie jadłam makaronu, Biedroneczko i tak patrzę teraz na ten Twój makaron i myślę, że jutro muszę zrobić coś podobnego :)

Biedronka pisze...

To może w sobotę wyskoczymy na jakieś kluchy? Co Ty na to?

Panna Malwinna pisze...

Idealny makaron dla mojego Połówka :)

Biedronka pisze...

Haha- coś w tym jest :) Mój też gdyby mógł to wcinałby same makarony

font-family: 'Comfortaa', cursive;