07.03.2013

Sałatka jarzynowa

Z sałatką jarzynową jest jak z ciastem na pierogi- każdy robi najlepszą na świecie  i każdy ma na nią swój przepis. 
Do tej pory pamiętam sałatkę z przewagą rozgotowanych ziemniaków i niezjadliwą ilością majonezu serwowaną podczas jednej z Wigilii spędzanej u jednej z moich ciotek, sałatkę z warzyw posiekanych dosłownie "pod linijkę", którą podaje moja babcia i różne jej wariacje z porem czy kukurydzą i zbyt dużą (jak na mój gust) ilością majonezu serwowane przez Mamę Pana Biedronka. 
Dla mnie idealna sałatka to ta, którą przedstawiam Wam dzisiaj. Taką, jaką od zawsze robiłam razem z moją Mamą:) 
Ciekawa jestem jaka jej wersja gości w Waszych domach.


sałatka jarzynowa, sałatka warzywna, przepis na sałatkę jarzynową, przepis na sałatkę warzywną
POZIOM TRUDNOŚCI: łatwe
CZAS PRZYGOTOWANIA:  1 godzina

POTRZEBNE BĘDĄ:
  • miska
  • garnek
SKŁADNIKI: 
  • 6 dużych, ugotowanych marchewek
  • 3 średnie ziemniaki ugotowane w mundurkach.
  • 4 jajka ugotowane na twardo
  • 1 średnia cebula
  • 6 ogórków kiszonych
  • 1 puszka groszku konserwowego
  • 2 jabłka
  • 3 łyżki majonezu
  • 1 łyżka musztardy
  • sól, pieprz
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
  1. Marchewkę, ziemniaki, jajka, ogórki i jabłka kroimy na kostkę wielkości groszku konserwowego ( gdy warzywa i jajka pokroimy za drobno, zamiast sałatki otrzymamy pastę kanapkową).
  2. Cebulę drobno siekamy i dodajemy do warzyw.
  3. Na końcu dodajemy odsączony groszek, majonez i musztardę i całość dokładnie mieszamy.
  4. Sałatkę doprawiamy solą i pieprzem.

WŁALA :)


5 komentarzy :

Fuchsia pisze...

Widze, ze tak jak ja nie dodajesz pietruszki i selera :) Uwielbiam te salatke!

Marzena pisze...

Ja daję pora i kukurydzę jeszcze:-) Dawniej żadna impreza nie mogła się bez niej obyć;-) I wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Kobiet, kobieto:-)

M. pisze...

u mnie jest bez jabłek i cebuli, ale za to por i seler obowiązkowo :) Znów narobiłaś mi smaka :)

Biedronka pisze...

Wzajemnie Marzenko! U mnie do dziś żadna impreza się bez niej nie obejdzie :)

Biedronka pisze...

Zawsze do usług :D

font-family: 'Comfortaa', cursive;