03.03.2013

Bułki drożdżowe z pomarańczą

Dzisiejsze bułeczki z pomarańczą nie miały prawa się udać. Przynajmniej wg mojej dotychczasowej wiedzy. A że nauczyłam się, że dosłownie i w przenośni "wysiadam" przy Fannie Farmer - po raz kolejny zaryzykowałam i postąpiłam dokładnie wg przepisu Mistrzyni.
I tak- przygotowałam bardzo luźne ciasto drożdżowe, któremu nie dałam odpocząć i z którego przygotowałam bułeczki z pomarańczą nie nakłuwając przy tym wierzchu ciasta ( uczono mnie że ciasto trzeba nakłuć aby sok mógł odparować). 
Efekt był fenomenalny- pomarańcza zawinięta w lekkie ciasto drożdżowe- to jest to! 


bułki drożdżowe, bułeczki drożdżowe, przepis, jak zrobić drożdżowe bułeczki

POZIOM TRUDNOŚCI: łatwe
CZAS PRZYGOTOWANIA:  30 minut + 1 godzina ( wyrośnięcie bułeczek) + 20 minut (pieczenie)

POTRZEBNE BĘDĄ:
  • piekarnik
  • papier do pieczenia
  • wałek
  • stolnica
  • rondelek
  • miska
  • robot kuchenny lub silna para rąk

SKŁADNIKI: 
  • 1 szklanka soku wyciśniętego z pomarańczy
  • 1 łyżka skórki startej z pomarańczy
  • 12 cząstek pomarańczy
  • 2 łyżki masła
  • 2 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 7 g drożdży suszonych ( lub 25 g świeżych) rozpuszczonych w 50 ml ciepłej wody
  • 1 jajko
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • dodatkowo-> 2 łyżki roztopionego masła, 5 łyżek cukru

SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
  1. W rondelku podgrzewamy sok pomarańczowy.
  2. W misce umieszczamy masło, cukier i sól, skórkę z pomarańczy, dodajemy ciepły sok pomarańczowy, całość mieszamy i odstawiamy na 10 minut.
  3. Po tym czasie dodajemy drożdże rozpuszczone w wodzie i 1 ½  szklanki mąki. Całość mieszamy ( łyżką lub przy pomocy przystawki do ciasta drożdżowego)
  4. Następnie dodajemy jajko i pozostałą mąkę  cały czas zagniatając ciasto.
  5. Ciasto na bułeczki powinno być dość luźne, jednak powinno dać się uformować z niego kulki. ( jeśli zbyt bardzo się lepi- lepiej dodać mąki na etapie formowania bułeczek).  
  6. W międzyczasie na blasze układamy papier do pieczenia i natłuszczamy połową roztopionego masła.
  7. Z tak przygotowanego ciasta formujemy 12 kulek, które następnie (podsypując mąką) wałkujemy na  kółka o średnicy około 10 cm.
  8. Na tak rozwałkowane ciasto układamy cząstkę pomarańczy obtoczoną w cukrze i zlepiamy jak pierogi bądź calzone.
  9. Gotowe bułeczki odkładamy na przygotowaną wcześniej blachę, smarujemy resztą roztopionego masła i zostawiamy do wyrośnięcia na 1 godzinę.
  10.  Po tym czasie nastawiamy piekarnik do temperatury 205°C i wstawiamy bułeczki na około 20 minut.
  11. Gotowe bułeczki  zostawiamy na kratce do ostygnięcia.


WŁALA :)

6 komentarzy :

Roz Airad pisze...

wyglądają bajecznie ;D

Biedronka pisze...

Dziękuję- w smaku są naprawdę fantastyczne :)

gin pisze...

Wyglądają cudnie, musiały smakować bosko! :)

Biedronka pisze...

oj tak- to mój hit na jesienno/zimowe bułeczki :)

:) pisze...

Mam dziś ochotę na coś takiego! :>

Biedronka pisze...

I co, udało się upiec?

font-family: 'Comfortaa', cursive;