24.02.2013

Ciasto z jabłkami

Dziś niedziela, a więc czas na kolejną odsłonę Retro Kuchni.  Ponieważ od poniedziałku przechodzę na dietę  MŻ zwaną również ŻP postanowiłam zaszaleć i zrobić ciasto jabłkowe wg. przepisu Fannie Farmer. 
Fannie znów mnie zaskoczyła- zalanie ucieranego ciasta wyłożonego jabłkami masą z jajka i mleka wydawało mi się karkołomne. To nie miało prawa się udać- już widziałam jak do surowego ciasta dostaje się mleko tworząc klasyczny, piękny zakalec. Nic bardziej mylnego- ciasto wyszło bardzo wilgotne,a warstwa jajka zmieszanego z mlekiem utworzyła na jabłkach delikatną skorupkę. W ten sposób po raz kolejny zostałam znokautowana przez Fannie, dzięki czemu jestem w stanie wyobrazić sobie co wczoraj czuł Andrzej Gołota:)


ciasto z jabłkami, jabłecznik, retro kuchnia, fannie farmer, proste ciasto z jabłkami, przepis

POZIOM TRUDNOŚCI: łatwe
CZAS PRZYGOTOWANIA:  20 minut + 30 minut (pieczenie)

POTRZEBNE BĘDĄ:
  • piekarnik
  • miska
  • robot kuchenny lub miska z łyżką
  • papier do pieczenia (opcjonalnie)
  • rondel
  • forma do pieczenia ( ja użyłam okrągłej, ceramicznej formy, ale spokojnie możecie wykorzystać tortownicę lub 2 mniejsze keksówki)
SKŁADNIKI: 
CIASTO:
  • 1/4 szklanki masła 
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 jajko
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1,5 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
WIERZCH:
  • 1 łyżka cynamonu
  • 3 jabłka obrane i pokrojone w plasterki
  • 1 szklanka cukru + 1 szklanka wody 
  • 1 jajko
  • 1/2 szklanki mleka 
  • garść posiekanych orzechów włoskich lub nerkowców 
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
  1. W misce robota umieszczamy masło, które ubijamy do uzyskania puszystej masy. 
  2. Następnie dodajemy cukier i jajko i ponownie ubijamy.
  3. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i solą i dodajemy do ciasta stopniowo na przemian z mlekiem.
  4. Tak przygotowane ciasto wlewamy do blachy wyłożonej papierem do pieczenia i wysmarowanej masłem. 
  5. W rondelku podgrzewamy 1 szklankę wody z 3/4 szklanki cukru, dodajemy obrane i pokrojone w cienkie plasterki jabłka i całość gotujemy przez 5 minut, delikatnie mieszając.
  6. Ciasto posypujemy 1 łyżką cynamonu, na którym układamy podgotowane w syropie jabłka. 
  7. Jajko mieszamy z 1/2 szklanki mleka i zalewamy nim ułożone na cieście jabłka.
  8. Całość posypujemy garścią orzechów.
  9. Piekarnik nastawiamy do temperatury 190°C i pieczemy ciasto przez 30 minut.
  10. Upieczone ciasto wyciągamy z piekarnika i zostawiamy w formie do ostygnięcia.
WŁALA :)

Brak komentarzy :

font-family: 'Comfortaa', cursive;