28.12.2012

Sałatka z marchewki z sosem pomarańczowo-cytrynowym

Dzisiaj zapraszam Was na sałatkę z marchewki z sosem cytrusowym, którą "przywiozłam" z wakacji i która z pewnością zagości na moim stole na dłużej. Sałatka w smaku jest bardzo interesująca ( połączenie marchwi z cytrusami, oliwą z oliwek i świeżo posiekaną cebulą współgra ze sobą doskonale) i z powodzeniem może zastąpić tartą marchewkę podawaną tradycyjnie do niedzielnego obiadu. 
W oryginale do sosu dodaje się olejek pomarańczowy- ja zastąpiłam go naszym swojskim aromatem pomarańczowym do ciasta. Kolejny dowód na to, że Polak potrafi :)

surówka z marchwi, sałatka z marchewki

POZIOM TRUDNOŚCI: łatwe
CZAS PRZYGOTOWANIA:  20 minut + 1 godzina ( na przegryzienie się sałatki) 

POTRZEBNE BĘDĄ:
  • garnek
  • miska
  • miseczka
SKŁADNIKI: 
  • 4 marchewki
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 mała cebula
  • ½ łyżeczki kuminu
  • 4 łyżeczka cukru pudru
  • 4 łyżki oliwy z oliwek
  • sok z 1 cytryny
  • 1 łyżka aromatu pomarańczowego
  • sól, pieprz
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
  1. W garnku zagotowujemy wodę, którą lekko solimy i wrzucamy na 5 minut obrane marchewki i ząbki czosnku.
  2. Tak podgotowane marchewki i czosnek kroimy w plasterki, wrzucamy do miski do której dodajemy też drobno posiekaną cebulę. Całość mieszamy.
  3. W osobnej miseczce mieszamy kumin, cukier puder, oliwę z oliwek, sok z cytryny, aromat pomarańczowy i szczyptę pieprzu.
  4. Sosem polewamy marchewki z czosnkiem i cebulą, całość delikatnie mieszamy i wstawiamy  na 1 godzinę do lodówki.
WŁALA :)

5 komentarzy :

Bistroszyperska pisze...

To danie gości w moim domu od pokoleń i wszyscy je uwielbiamy.

Biedronka pisze...

Pędzę zatem na Twoją stronę aby znaleźć coś, co zachwyci mnie tak bardzo jak ta sałatka :)

Izabela Witorzeńć pisze...
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
Izabela Witorzeńć pisze...

Mam pytanie - czy kumin można zastąpić czymś łatwiej dostępnym? Bo nie mam pojęcia gdzie to kupić :)

Biedronka pisze...

Iza, kumin to inaczej kmin rzymski - przed chwilą sprawdziłam- kupisz go nawet w Almie :)

font-family: 'Comfortaa', cursive;