22.12.2012

Pierożki z ciasta filo z farszem drobiowym i imbirową marchewką

Przyznam, że długo zastanawiałam się nad tym, co wstawić na bloga przed samymi Świętami. Przeglądając moje ulubione strony  mam lekki przesyt od patrzenia na bożonarodzeniowe słodkości i inne smakołyki- mam wrażenie, że w tym roku najadłam się już oczami  i więcej "nie wchłaniam".Nie zrozumcie mnie źle- cudownie jest patrzeć na kuchenne poczynania innych pasjonatów dobrego jedzonka i skutkiem tego, że nie mogę się oderwać od blogowej lektury jest właśnie ów "nie wchłanianie" świątecznych dań :) 
Dlatego dziś zapraszam Was na danie, które z powodzeniem możecie podać na Sylwestra. Patent na pierożki filo poznałam na jednych w warsztatów organizowanych przez Polska Gotuje- w niedługim czasie przedstawię Wam również inną wersję tych pierożków- ciekawa jestem która z nich przypadnie Wam bardziej do gustu :)

ciasto filo, pierożki, pierogi, przystawka


POZIOM TRUDNOŚCI: średni
CZAS PRZYGOTOWANIA:  1 godzina

POTRZEBNE BĘDĄ:
  • piekarnik
  • rondelek
  • miska
  • papier do pieczenia
SKŁADNIKI: 
PIEROŻKI
  • 2 piersi z kurczaka
  • 2 marchewki
  • 1 pietruszka
  • mały por
  • kawałek selera
  • natka pietruszki
  • 1 gałązka świeżego rozmarynu
  • ząbek czosnku
  • 250 g masła
  • opakowanie ciasta filo
  • sól, pieprz

MARCHEWKA Z IMBIREM
  • 5 marchewek pokrojonych w kostkę
  • 3 cm kawałek świeżego imbiru startego na tarce o grubych oczkach lub pokrojonego w drobną kosteczkę
  • 3 łyżki masła
  • 2 gałązki świeżego tymianku
  • 1 gałązka świeżego rozmarynu
  • sól, pieprz 
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
PIEROŻKI
  1. Myjemy filety z kurczaka i kroimy na drobną kosteczkę.
  2. Włoszczyznę kroimy również na drobną kosteczkę
  3. Tak przygotowanego kurczaka smażymy na 2 łyżkach masłach, dodajemy czosnek utarty z solą, posiekaną włoszczyznę i igły z jednej gałązki rozmarynu. 
  4. Całość dusimy pod przykryciem aż mięso stanie się miękkie, mieszając od czasu do czasu.
  5. Po tym czasie nastawiamy piekarnik na 180°C.
  6. Pozostałe masło roztapiamy w rondelku.
  7. Płat ciasta filo kroimy wzdłuż, połowę smarujemy masłem i składamy tak, by powstał nam jeden długi pasek składający się z 2 warstw zlepionych masłem. Na tak przygotowane ciasto kładziemy 2 łyżki farszu i zwijamy w trójkąt.
  8. Uformowane pierożki układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Wierzch każdego z pierożków również smarujemy roztopionym masłem.
  9. Blachę wkładamy do piekarnika i pieczemy 20 minut. 
MARCHEWKA
Na patelni roztapiamy masło, dodajemy świeży imbir, marchewkę i zioła i podsmażamy aż marchewka będzie lekko twardawa ( ważne, by nie była całkiem miękka)  
WŁALA :)

7 komentarzy :

Brenia pisze...

Bardzo fajny pomysł :)

Biedronka pisze...

cieszę się bardzo, że Ci się spodobał :)

Madame Edith pisze...

Kochana Biedronko,

Z okazji Świąt życzę Ci szklanki zdrowia, garści życzliwości, pół kilo miłości oraz mnóstwo rodzinnej atmosfery doprawionej solidną szczyptą radości!

Pozdrawiam serdecznie i bardzo świątecznie,
E.

Biedronka pisze...

Dziekuję i wzajemnie! Nam życzę, żebyśmy miały więcej okazji do wspólnych pogaduszek i gotowania!

Dorota Owczarek pisze...

Bardzo mi się podoba ten przepis ale gdzie kupiłaś ciasto filo bo ja w każdym markecie juz pytałam i nic...nie ma.
Mieszkam w Konstantynowie Ł.

Biedronka pisze...

Dorotko, ja ciasto filo kupuję w Almie. To jedyne miejsce w Łodzi które znam, gdzie można je dostać.

Dorota Owczarek pisze...

Dziękuje bardzo :-)

font-family: 'Comfortaa', cursive;