24.11.2012

Sałatka z wątróbki drobiowej

Jeszcze do niedawna na hasło "wątróbka" dostawałam dreszczy podobnych do tych, które dostaję na myśl o  fasolce po bretońsku. Moja niechęć do tych dań to wynik traumy wyniesionej ze szkolnej stołówki. Swoją niechęć do wątróbki przełamałam dopiero na degustacji dań przygotowywanych w ramach warsztatów, która odbyła się w restauracji Halka.  Pierwsze danie zaserwowane przez Szefa Kuchni było tak przepyszne, że postanowiłam "pójść na całość" i po raz pierwszy od 15 lat spróbować wątróbki drobiowej. Opłaciło się :) 
Następnego dnia z ochotą przystąpiłam do pracy i razem z Gosią z bloga tocokocham udało nam się przyrządzić sałatkę, której przepis przedstawiam poniżej. 

wątróbka drobiowa, przepis na wątróbkę drobiową

POZIOM TRUDNOŚCI: prosty
CZAS PRZYGOTOWANIA:  30 minut

POTRZEBNE BĘDĄ:
  • patelnia
  • rondel
  • miseczka
  • miska

SKŁADNIKI: 
  • 40 dag wątróbki drobiowej
  • 30 dag śliwek ( mogą być mrożone)
  • główka sałaty lodowej
  • opakowanie rukoli
  • 200 ml czerwonego wina
  • 1 granat
  • 2 łyżki mąki
  • 4 łyżki cukru
  • 2 łyżki oleju
  • 80 g płatków migdałów

SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
  1. Na rozgrzaną patelnię wrzucamy płatki migdałów i prażymy na złoto często mieszając.
  2. Uprażone migdały odkładamy do małego pojemnika lub miseczki.
  3. Następnie do rondla wsypujemy cukier, a gdy zacznie się karmelizować, dodajemy śliwki, zalewamy czerwonym winem i dusimy około 20 minut.
  4. W międzyczasie na patelni rozgrzewamy olej i smażymy na nim przez chwilę wątróbkę obtoczoną w mące. Dopiero po usmażeniu wątróbkę solimy i pieprzymy.
  5. W misce układamy liście sałaty lodowej i rukoli, na których kładziemy wątróbkę.
  6. Całość polewamy sosem śliwkowym, posypujemy płatkami migdałowymi i ziarnami granatu. 

WŁALA :)

2 komentarze :

Agabi pisze...

a ja wątróbkę lubię w każdej postaci:)

kasiac pisze...

Bardzo ciekawa sałatka. Koniecznie musze spróbować ją zrobić, bo mam podobne odczucia co do wątróbki jak Ty:)

font-family: 'Comfortaa', cursive;