09.09.2012

Tarta śliwkowa



tarta ze śliwkami, przepis na tartę śliwkową, tarta z owocami


Kiedy w kuchni wkracza do akcji cynamon- diagnoza jest prosta: przyszła jesień , a wraz z nią sezon na śliwki, jabłka i gruszki. 
Dzisiejsza tarta to inauguracja sezonu jesień- zima. Śliwki z cukrem pudrem na kruchym cieście. 
Przepis pochodzi z cytowanej już przeze mnie książki Pierra Herme "Desery.Od najprostszych po wykwintne". Pozwoliłam sobie lekko zmodyfikować recepturę mistrza dodając łyżeczkę cynamonu ;)
Odkryłam także że Pan Herme ma niebywałe poczucie humoru. Przepis zawierający niecałą kostkę masła, ponad 1 szklankę mąki i szklankę cukru oznaczył znaczkiem "Niskokaloryczne" :D 


POZIOM TRUDNOŚCI: proste
CZAS PRZYGOTOWANIA:  15 minut+2 godziny (na przegryzienie ciasta)+ 30 minut (pieczenie)
POTRZEBNE BĘDĄ:
  • forma do tarty
  • wałek
  • miska
  • miseczka
  • mikser z przystawką do kruchego ciasta (lub drewniana łyżka)
  • folia spożywcza
SKŁADNIKI:
  • 190 g masła w temperaturze pokojowej
  • 1 łyżeczka soli
  • 50 ml zimnego mleka
  • 250 g mąki
  • około 30-40 dag śliwek
  • 100 g cukru pudru
  • łyżeczka cynamonu
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
  1. Masło kroimy na małe kawałki, wkładamy do miski i ucieramy mikserem lub drewnianą łyżką. 
  2. Do miseczki wlewamy mleko i dodajemy sól. Całość mieszamy aż sól się rozpuści.
  3. Mleko z rozpuszczona solą wlewamy stopniowo do masła cały czas je ucierając.
  4. Następnie stopniowo dodajemy mąkę i wyrabiamy tak długo aż ciasto będzie gładkie
  5. Ciasto zawijamy w folię spożywczą i odkładamy do lodówki na 2 godziny.
  6. Po tym czasie ciasto wyjmujemy, rozwałkowujemy na grubość około 4 mm i wykładamy nim wysmarowaną tłuszczem formę do tarty.
  7. Piekarnik rozgrzewamy do  200°C .
  8. Spód ciasta przekłuwamy widelcem by nie urosło zbytnio podczas pieczenia.
  9. W miseczce mieszamy 40g cukru pudru z 1 łyżeczką cynamonu i posypujemy nim spód ciasta.
  10. Na tak przygotowaną bazę kładziemy przekrojone na pół, wypestkowane śliwki.
  11. Śliwki posypujemy kolejnymi 40g cukru pudru
  12. Tartę wkładamy do piekarnika i pieczemy 30 minut.
  13. Po tym czasie tartę wyciągamy z piekarnika i pozostawiamy do wystygnięcia.
  14. Przed podaniem ciasto posypujemy pozostałym cukrem pudrem. 
WŁALA:)

6 komentarzy :

hutnuk pisze...

O rety ale mi smaku narobiła...

SmaKokosa pisze...

o rety, ja też dzisiaj miałam tartę ze śliwkami :D

Biedronka pisze...

Że tak powiem daleko nie masz... :)

hutnuk pisze...

No co Ty nie wypada żebym wam na chatę wchodził :) Z resztą pewnie i tak już wszystko zjedliście? :)

Biedronka pisze...

Specjalnie dla Ciebie zostawiłam porcję, ale jak nie to nie :D

Bon Appetit! pisze...

Piekna ta tarta :) U mnie będzie jutro na blogu moja :) Robiłam całkiem niedawno po powrocie z Niemiec. I jest to taka inspiracja niemiecka :)

font-family: 'Comfortaa', cursive;