26.08.2012

Lody pistacjowe

przepis na lody, jak zrobić lody, lody pistacjowe

Dziś znów na kolację będę wcinać lody pistacjowe... Jak szaleć to szaleć. Jutro poniedziałek, więc kolejna szansa by zacząć dietę. Tę najskuteczniejszą polegającą na zmniejszeniu ilości jedzenia na talerzu i zwiększeniu ilości spożywanej wody mineralnej. Nie dla mnie dukany i south bicze. Dietom drastycznym mówię zdecydowanie nie. 
A wracając do dzisiejszego dnia... Oj takiej niedzieli było mi trzeba...Rano machnęłam 3 odcinki "Czasu Honoru", potem wybrałąm się na drugie śniadanie mistrzów z Łasuchem w kuchni , Asią i Adamem , niecałkiem legalne piwko w parku, dobry obiad a na deser na film W.Allena,który rozbawił mnie do łez :) 

Poniżej obiecany przepis na lody. Dobra wiadomość jest taka, że nie są one masakrycznie kaloryczne. Nie ma w nich śmietanki ani jajek a ilość cukru nie jest powalająca :)  
Poniższy przepis to kompilacja kilku receptur znalezionych w sieci. 


POZIOM TRUDNOŚCI: proste
CZAS PRZYGOTOWANIA:  15 minut + kilka godzin na schłodzenie
POTRZEBNE BĘDĄ:
  • blender
  • rondelek
  • duża miska
  • miseczka
  • trzepaczka rózgowa 
SKŁADNIKI:
  • 1 szklanka pistacji w łupinkach solonych
  • 1/2 szklanki płatków migdałowych
  • 2 łyżki miodu
  • 0.5 litra mleka pełnotłustego
  • 16 g mąki kukurydzianej
  • 60 g cukru ( może być cukier puder
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:

  1. Pistacje wkładamy do miseczki, zalewamy  na 1 minutę wrzątkiem. W ten sposób o wiele łatwiej pozbędziemy się łupinek i skorupek. 
  2. Pistacje, płatki migdałowe wrzucamy do blendera. Dodajemy 2 łyżki miodu i miksujemy dokładnie aż uzyskamy masę o lekko chropowatej konsystencji. 
  3. Do rondla wlewamy 1,5 szklanki mleka i dodajemy cukier.
  4. Pozostałą część wlewamy do miseczki i rozprowadzamy w niej mąkę kukurydzianą.
  5. Gdy mleko będzie się gotować wlewamy do niego mleko z mąką kukurydzianą i energicznie mieszam, trzymając całość na małym ogniu aż masa zacznie gęstnieć. Innymi słowy- robimy rzadszą wersję budyniu :) 
  6. Gdy masa mleczna ostygnie przelewamy ją do miski, dodajemy orzechy z miodem, a następnie całość dokładnie mieszamy. 
  7. Gotową masę wkładamy do zamrażarki.
  8. Co godzinę wyjmujemy lody z zamrażarki i energicznie mieszamy trzepaczką rózgową do czasu gdy masa stężeje ( zazwyczaj to 3-4 przemieszania

WŁALA J

7 komentarzy :

Magda pisze...

domowe lody, mmm :)

sisterskitchen pisze...

pistacje zawsze i wszędzie, pod każdą postacią

Joanna Skoraczyńska pisze...

Ja do tej pory wspominam pięknie to nasze niedzielne obżarstwo. Normalnie to sobie na takie harce z żołądkiem nie pozwalam, ale tyle wspaniałości było na tym malutkim stole, że czułam się jak w niebie. A te lody zaiste ciekawe. Tylko nie do końca czuję te solone pistacje....? Czy lody wychodzą słodko - słone, czy przy takiej ilości miodu i cukru ta sól z pistacji gdzieś znika i staje się tylko tłem?

Biedronka pisze...

Zaiste Asiu, było pysznie i fanastycznie D
Co do soli to bez obaw- większość jej znika wraz ze skorupką. Także absolutnie nie przytłacza :)

Joanna Skoraczyńska pisze...

Ok, to mnie uspokoiłaś :-D Zrobię sobie te lody, bo uwielbiam pistacje:-D

Elexis pisze...

Uwielbiam lody pistacjowe:)) Weszłam na Twojego bloga i mój synuś - roczny - wielki fan biedronek aż podskoczył z radości jak zobaczył tą wielką biedronkę na Twoim nagłówku:))

Biedronka pisze...

Wow! Przesyłam zatem biedronkowe buziaki dla Twojego brzdąca! :D

font-family: 'Comfortaa', cursive;