09.08.2012

Krążki cebulowe z sosem tysiąca wysp

krążki cebulowe, onion rings, przepis na sos tysiąca wysp

Do zrobienia krążków cebulowych zainspirowała mnie Tosia- autorka biedronkowego logo :) 
I tak, jak stworzone przez Tosię logo- tak i  cebulowe krążki w tempurze ( o której pisałam więcej tutaj )- okazały się strzałem w dziesiątkę!  
Leciutkie i chrupiące (co ważne- chrupkość zachowują bardzo długo, więc można je zrobić przed imprezą lub meczem) są idealnym dodatkiem do piwka.
Mam przeczucie, że w sezonie piłkarskiej Ligii Mistrzów Pan Biedronek będzie w stanie zrobić bardzo wiele za sporą porcję tych frykasów przygotowanych tuż przed meczem :)
Krążki cebuli podałam z sosem tysiąca wysp domowej roboty. Poniższy przepis to kombinacja kilku receptur znalezionych w Internecie. Nie będę się nad nim rozpisywać. Zacytuję tylko Barneya Stinsona -> "It's legen wait for it daaary" :) Spróbujcie i przekonajcie się sami!

POZIOM TRUDNOŚCI: proste
CZAS PRZYGOTOWANIA: 10 minut 
POTRZEBNE BĘDĄ:
  • rondel 
  • miska 
  • trzepaczka rózgowa
  • ręczniki jednorazowe
  • blender
SKŁADNIKI NA KRĄŻKI CEBULOWE:
  • 2-3 cebule średniej wielkości pokrojone w 1cm plastry 
  • 1/2 szklanki mąki kukurydzianej
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • sól
  • olej ( w ilości, która zapełni nam pół rondla
  • woda mineralna gazowana schłodzona w lodówce
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA KRĄŻKÓW CEBULOWYCH:
  1. W rondlu rozgrzewamy olej.
  2. W misce mieszamy ze sobą mąki, sól, dodajemy zimną wodę gazowaną cały czas mieszając aż ciasto osiągnie konsystencję gęstej śmietany. 
  3. Plastry cebuli rozdzielamy na krążki.
  4. Cebulę zanurzamy w cieście i kładziemy na rozgrzany olej. 
  5. Smażymy aż ciasto uzyska złoty kolor.
  6. Gotowe krążki cebulowe przekładamy na talerz wyłożony ręczniczkiem jednorazowym. 
SKŁADNIKI NA SOS TYSIĄCA WYSP:
  • 1 szklanka majonezu (ja zawsze używam Majonezu Kieleckiego)
  • 1/2 szklanki ketchupu (mój faworyt to Ketchup włocławski)
  • 1/4 szklanki ogórków konserwowych 
  • 1/4 szklanki oliwek
  • 1/4 szklanki kaparów
  • 1/4 szklanki posiekanej cebuli
  • 3/4 łyżki sosu Worcestershire
  • 2 łyżeczki octu winnego
  • sól i pieprz 
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA SOSU TYSIĄCA WYSP:
  1. Wszystkie składniki wrzucamy do blendera i miksujemy do uzyskania jednolitej konsystencji.
  2. Sos, do czasu podania, przechowujemy w lodówce.  
WŁALA:)

8 komentarzy :

Inka pisze...

Smakują mi takie krążki! Dwa tygodnie temu jadłam je pierwszy raz w życiu! Genialne, dziękuje za przepis, muszę kiedyś wypróbować... :) Pozdrawiam!

Madame Edith pisze...

Bardzo lubię takie "chipsowate" przekąski i choć kaloryczne to sobie na nie czasami pozwalam :) Niestety na cebulę jestem uczulona i mogę jeść w minimalnych ilościach i tylko słodką, dobrze zeszkloną :(
Ale mogę sobie wyobrazić, że do piwa są idealne!

Serdeczne pozdrowienia,
Edith

Biedronka pisze...

Inka- wypróbuj koniecznie :) Robiąc w domu masz pełną kontrolę nad jakością składników no i nad świeżością oleju
Edith- spróbuj z kalmarami... Też są okrągłe :)

Olga pisze...

Pięknie wyglądają te krążki ;) A sos brzmi smakowicie! Zapiszę to wykorzystania :)
pozdrawiam!

eda_dynda pisze...

ale się nakręciłam :D muszę je zrobić! ... idzie weekend więc do piwka w sam raz :D
pzodrawiam!

Paulina pisze...

świetna przekąska :D i mój ulubiony sos!

Anonimowy pisze...

Hej!!!
Zapewne krążki cebulowe będą świetne także na weekendowy wieczór przed telewizorem....
A sos Tysiąc Wysp jest bardzo pyszny,więc dziękuje i za przepis na cebulowe krążki i na sosik.
Pozdrawiam gorąco.
Tamara

Biedronka pisze...

Cała przyjemność po mojej stronie :)

font-family: 'Comfortaa', cursive;