11.08.2012

Dżem gruszkowo-imbirowy

dżem gruszkowy, dżem imbirowy
Za każdym razem, kiedy obiecuję sobie że w weekend odpocznę od gotowania wierzę, że dotrwam w tym postanowieniu chociaż do niedzielnego popołudnia . Dziś pobiłam rekord i już o 7.30 złamałam złożone samej sobie słowo :). A to wszystko za sprawą pierwszych tegorocznych gruszek, które zwróciły moją uwagę na ryneczku. A że w lodówce miałam spory kawałek świeżego imbiru skończyło się na tym, że o 8.00 radośnie mieszałam dżem zerkając  jednocześnie na ostatni odcinek pierwszego sezonu "Czasu Honoru" :)
Gruszki z imbirem doskonale smakują ze świeżym buncem. Sprawdzają się także jako alternatywa dla syropu klonowego.  
Pasteryzacja nie jest konieczna, ale jeśli - tak jak ja- przechowujecie słoiki w ciepłym mieszkaniu to nie zaszkodzi zapasteryzować słoiki przez 20 minut.


POZIOM TRUDNOŚCI: proste
CZAS PRZYGOTOWANIA:1 godzina
POTRZEBNE BĘDĄ:
  • garnek 
  • kilka wyparzonych słoiczków
SKŁADNIKI:
  • 2 kg gruszek 
  • 2 szklanki cukru 
  • 80g świeżego imbiru
  • sok z 2 cytryn
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:  
  1. Gruszki obieramy, usuwam gniazda nasienne i drobno kroimy. 
  2. Imbir dokładnie siekamy.
  3. Gruszki wrzucamy do garnka, dodajemy cukier, imbir i sok z cytryny. Gotujemy około 1 godziny mieszając od czasu do czasu, aż masa zgęstnieje.
  4. Gorącą dżem przekładamy do wysterylizowanych słoiczków.
  5. Słoiczki zakręcamy, odwracamy do góry nogami i zostawiamy do wystygnięcia.
  6. Przechowujemy w ciemnym i zimnym miejscu.

2 komentarze :

Amber pisze...

Wspaniały dżem!
Uwielbiam dodatek imbiru.
Kiedy pojawią się jesienne gruszki na pewno go zrobię.

asieja pisze...

słoik marzenie

font-family: 'Comfortaa', cursive;