03.07.2012

Sorbetowe martini

przepis na martini, jak zrobić martini, słodkie martini

Nie od dziś wiadomo, że potrzeba jest matką wynalazków. Przekonałam się o tym dość dobrze, gdy na godzinę przed finałem rozgrywek Euro 2012 okazało się, że nie mam w domu swojego ulubionego piwka...  Sklepy osiedlowe pozamykane, na stację benzynową za daleko...Perspektywa oglądania pojedynku najlepszych ( i najprzystojniejszych ;)) piłkarzy świata ze szklanką wody mineralnej w ręku nie nastrajała mnie pozytywnie...
Na szczęście miałam w domu butelkę Martini i gdy sięgałam do zamrażarki po lód natrafiłam na sorbet cytrynowy. A że Martini i cytryna doskonale do siebie pasują, postanowiłam do drinka dodać trochę sorbetu dla uzyskania cytrynowego posmaku. Wrzuciłam wszystko do blendera, wlałam 100ml Martini, wszystko razem zmiksowałam tworząc tym samym mieszankę doskonałą :)
Aby nie uderzył mi zbytnio do głowy rozrzedziłam go nieco wodą wysoko zmineralizowaną. Jeśli -w przeciwieństwie do mnie- nie zwala Was z nóg jedno duże piwo- możecie pominąć ten krok.

POZIOM TRUDNOŚCI: proste
CZAS PRZYGOTOWANIA: 5 minut
POTRZEBNE BĘDĄ:
  • blender
  • wysoka szklanka 
SKŁADNIKI:
  •  1/2 szklanki lodu
  • 3 łyżki sorbetu cytrynowego
  • 100 ml Martini Bianco
  • woda wysoko zmineralizowana (opcjonalnie)
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
  1. Lód, sorbet i Martini miksujemy w blenderze.
  2. Przelewamy do szklanki, dodajemy wodę wysoko zmineralizowaną i mieszamy.
  3. Podajemy od razu. 
WŁALA:)

1 komentarz :

Nieśka pisze...

O bardzo w moim guście, zapamiętam! :)

font-family: 'Comfortaa', cursive;