31.07.2012

Makaron z kurkami


makaron z kurkami, przepis na kurki


Makaron z kurkami to jedno z tych dań, na które czekam cały rok.  W tym roku szczególnie trudno było mi zdobyć kurki. Ale dziś wreszcie się udało! Stałam się bohaterką w swoim domu i na przekór wynikom polskich sportowców w Londynie pokazałam, że "Polka potrafi" :)
W przepisie wykorzystałam makaron kokardki- zwykle sos kurkowy podaję ze wstążkami, ale cóż miałam zrobić, gdy M. poproszony o zakup makaronu wstążki przyniósł do domu ten w kształcie kokardek wmawiając mi, że to dokładnie ten sam rodzaj  klusek :)   

POZIOM TRUDNOŚCI: proste
CZAS PRZYGOTOWANIA: 15 minut
POTRZEBNE BĘDĄ:
  • patelnia
  • garnek do gotowania makaronu
  • sitko

SKŁADNIKI:
  • 250 g kurek
  • 200g makaronu (wstążki, kokardki)
  • 1/2 pęczka pietruszki
  • 1 mała cebula drobno posiekana
  • 2/3 szklanki śmietany 18%
  • sól, pieprz 
  • 1 łyżka masła 
  • 1 ząbek czosnku drobno posiekany
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
  1. Makaron gotujemy al dente w osolonej wodzie. 
  2. W tym samym czasie na patelni rozgrzewamy masło, wrzucamy cebulę i czosnek i podsmażamy aż cebula się zeszkli.
  3. Dodajemy kurki i dusimy na wolnym ogniu około 5-7 minut.
  4. Na koniec dodajemy śmietankę, podgrzewamy. 
  5. Sos posypujemy świeżo posiekaną pietruszkę.   
  6. Odcedzony makaron wkładamy z powrotem do garnka, dodajemy sos  i wszystko mieszamy.
WŁALA:)

5 komentarzy :

Agabi pisze...

uwielbiam kurki pod każdą postacią. Przepis szybki i pewnie pyszny.

Kasia pisze...

ohhhh, ale robisz smaka! ja w dalszym ciągu czekam na swoje tegoroczne :(

Agnieszka pisze...

U mnie ciut dłużej kurki sie dusiły bo wody puściły niemiłosierie dużo. Pyszne i polecam :)

Joanna Skoraczyńska pisze...

Pyszności nad pysznościami:-)

Paulina pisze...

dzisiaj to samo gościło u mnie na talerzu :)

font-family: 'Comfortaa', cursive;