08.07.2012

Gofry

gofry, przepis na gofry, najlepsze gofry, jak zrobić gofry

Weekendowe wizyty u rodziców M., zwłaszcza w sezonie letnim, mają mnóstwo zalet. Owoce rosnące na drzewach czekające na to, by zrobić z nich dżem lub konfiturę; obowiązkowy grill w sobotę wieczór; poranne, błogie blogowanie na tarasie czy kuchnia pełna wszelakiego kuchennego sprzętu, który nigdy nie mógłby się zmieścić w mojej małej kuchni w bloku z wielkiej płyty - to tylko niektóre z nich.
Naszą małą tradycją stało się niedzielne gofrowanie. Jako że wstaję najwcześniej- nastawiam  ciasto na gofry i każdy, kto po przebudzeniu trafia do kuchni dostaje świeżo upieczone gofry z ulubionymi dodatkami. Czy można lepiej zacząć niedzielę? 
Poniższy przepis to przepis na gofry idealne. Wypróbowałam kilka receptur, ale ta poniższa jest absolutnie rewelacyjna. Przepis pochodzi z moich wypieków.

POZIOM TRUDNOŚCI:  proste
CZAS PRZYGOTOWANIA:10 minut +30 minut( na odpoczynek ciasta) + 30-40 minut (czas potrzebny na pieczenie gofrów)
POTRZEBNE BĘDĄ:
  • gofrownica 
  • mikser 
  • 2 miski
SKŁADNIKI:
  • 2 szklanki mąki pszennej 
  • 2 szklanki mleka 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • szczypta soli 
  • 1/3 szklanki oleju słonecznikowego 
  • 2 jajka, żółtka oddzielone od białek 
  • dodatki do gofrów-> bita śmietana, owoce, dżemy, cukier puder
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:

  1. Rozgrzewamy gofrownicę.
  2. Wszystkie składniki oprócz białek ubijamy mikserem na gładką masę.
  3. Białka ubijamy na sztywną pianę i delikatnie mieszamy z ciastem aż białka połączą się z resztą składników (ja robię to przystawką na wolnych obrotach miksera przy pomocy przystawki stosowanej przy wyrabiania kruchego ciasta)
  4. Gofry pieczemy w gofrownicy tak długo, aż gofry się zarumienią( czas pieczenia zależy indywidualnie od każdej maszyny. W przypadku gofrownicy którą dysponowałam było to 5 minut).
  5. Studzimy na kratce.
  6. Podajemy z naszymi ulubionymi dodatkami.
WŁALA:)

8 komentarzy :

JustInka pisze...

Ja właśnie poszukują gofrownicy. Te Twoje bardzo smacznie wyglądają.

Dusia pisze...

gofry o tak! dzisiaj może zrobię

Biedronka pisze...

Ja też się przymierzam do swojej własnej gofrownicy. A że kuchnię mam małą to musi być wielofunkcyjna- w oko wpadła mi ta z wkładkami na gorące kanapki i waflownicą...:)

asieja pisze...

cudne to Wasze gofrowanie.

Karmel-itka. pisze...

kojarzą mi się z wakacjami nad morzem ;]

Ola pisze...

nieśmiertelne gofry - serduszka ;D

ilovebake.pl pisze...

Świetne gofry :)

Monih pisze...

Przepis wydaje mi się bardzo dobry i warty szybkiego wypróbowania. Sama robię gofry na kilka sposobów w zależności od chęci na dany smak. Zawsze staram się dodawać jakieś dodatki w postaci owoców czy słodkiej polewy. Od siebie prosty przepis jaki się zawsze udaje http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-idealne-gofry/ polecam oczywiście dodać jakieś dodatki. Dziękuję za ten przepis, postaram się go wypróbować jak najszybciej, znając moje dzieciaki będzie to bardzo szybko.

font-family: 'Comfortaa', cursive;