26.07.2012

Dżem z borówek amerykańskich

konfitura z borówek amerykańskich, dżem z borówek amerykańskich,


Mijający tydzień tak dał mi w kość, że w nadchodzący weekend zamierzam odpocząć od robienia przetworów i jakiejkolwiek ponadstandardowej kulinarnej aktywności :). Mój plan na sobotę i niedzielę to śledzenie zmagań sportowców na londyńskich arenach i błogie nicnierobienie.... 
Mam jednak coś specjalnego dla tych, którzy nie wyobrażają sobie weekendu bez porannego "dżemmingu"-prawdziwą wisienkę na torcie moich tegorocznych przetworów- dżem z borówek amerykańskich, miodu i cytryny. 
Dżem robi się błyskawicznie, a dzięki temu, że borówki podczas jego przygotowywania nie tracą swojej formy -stanowi doskonałą alternatywę dla mrożonych jagód. 
Przepis pochodzi z tej strony.

POZIOM TRUDNOŚCI: proste
CZAS PRZYGOTOWANIA:40 minut
POTRZEBNE BĘDĄ:

  • garnek 
  • kilka wyparzonych słoiczków
SKŁADNIKI:


  • 2 litry borówek amerykańskich 
  • 1 szklanka cukru 
  • 1/3 szklanki miodu 
  • skórka i sok z ½ cytryny
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:  
  1. Umyte borówki wrzucamy do garnka, dodajemy cukier, miód, sok i skórkę z cytryny. Gotujemy 20 minut mieszając od czasu do czasu.
  2. Gorącą konfiturę przekładamy do wysterylizowanych słoiczków.
  3. Słoiczki zakręcamy, odwracamy do góry nogami i zostawiamy do wystygnięcia.
  4. Przechowujemy w ciemnym i zimnym miejscu.
WŁALA:)

7 komentarzy :

gzik_i_pyry pisze...

Dżemik cudowny, piękny kolor. Ja jeszcze nie miałam czasu pomyśleć o przetworach na zimę. Muszę to zmienić. Pozdrawiam :)

makusia-zbysiowa pisze...

Pysznosci:)

hutnuk pisze...

Ten sok z cytryny dodaje się razem z wszystkim do garnka czy później?

Biedronka pisze...

Zawsze mnie na czymś złapiesz hutnuk :) Wszystko razem - już poprawiam :)

the 4th floor pisze...

a miód naturalny czy sztuczny? wiem, że przy piernikach to ma znaczenie, bo od sztucznego nie twardnieją...może przy borówkach to też ma znaczenie? czy nie?

Biedronka pisze...

Nie próbowałam ze sztucznym, więc lepiej zrobić z naturalnym.

Hania Małecka pisze...

Właśnie jestem w trakcie robienia. Oby wyszło pysznie ;)

font-family: 'Comfortaa', cursive;