24.07.2012

Chłodnik Vichyssoise

zupa ziemniaczana, chłodnik, chłodnik z Vichy, zupa z Vichy

Wymawiając nazwę tej zupy (wiszisłaz:))- można połamać sobie język, oj można :) Nie dajcie się jednak zwieść pozorom- patrząc na składniki spokojnie można ją nazwać "francuską kartoflanką na zimno" ;)
Poniższy chłodnik to jeden z moich faworytów w konkursie na najlepszy i najtańszy obiad na upalne lato. W dodatku robi się go błyskawicznie! 
Przepis zaczerpnęłam z książki Rona Kaleniuka "Po prostu pyszne", którą gorąco polecam amatorom prostych, szybkich i niedrogich dań. To jedna z pierwszych moich książek kucharskich z którą odkrywałam tajniki gotowania jeszcze w czasach podstawówki. Jeśli zatem wpadnie Wam w ręce na aukcji internetowej- nie zawahajcie się użyć przycisku "Kup teraz" . Naprawdę warto :) 

POZIOM TRUDNOŚCI: proste
CZAS PRZYGOTOWANIA: 40 minut
POTRZEBNE BĘDĄ:

  • blender 
  • garnek

SKŁADNIKI:

  • 4 obrane i pokrojone ziemniaki 
  • 4 umyte i pokrojone pory ( tylko biała część
  • 1 litr bulionu ( z kury lub warzywny
  • 2 łyżki masła 
  • 1 szklanka gęstej śmietany 
  • posiekany szczypiorek 
  • groszek ptysiowy (opcjonalnie
  • sól, pieprz

SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:

  1. W garnku rozgrzewamy masło.
  2. Do garnka wrzucamy ziemniaki i pory. Podsmażamy 2 minuty.
  3. Całość zalewamy bulionem. Przyprawiamy solą i pieprzem i gotujemy pod przykryciem aż warzywa zmiękną.
  4. Bulion z miękkimi warzywami zdejmujemy z ognia, miksujemy blenderem. Pozostawiamy do ostygnięcia.
  5. Do chłodnej zupy dodajemy śmietanę. Mieszamy i całość wstawiamy do lodówki.
  6. Przed podaniem zupę posypujemy szczypiorkiem.

WŁALA:)

6 komentarzy :

KUCHARNIA, Anna-Maria pisze...

Pyszny! Bardzo go lubię:) I mam ochotę wymienić się teraz z Tobą talerzami, bo u mnie też chłodnik;)
Pozdrawiam!

Biedronka pisze...

Jestem za a nawet przeciw! :)

Maggie pisze...

Proste i tanie, a do tego mozna zablysnac znajomoscia francuskiej kuchni ;)

Agnieszka pisze...

Kochana na tyle na ile znam francuski to ten twór wymawia sie wiszisłaz bez "e" na końcu. Poza tym to pyszny chłodnik jest:)

Biedronka pisze...

A.. no widzisz- to już poprawiam. Dziękuję i całuję! :)

Nieśka pisze...

Nie jadłam jeszcze ziemniaków w tej formie na zimno, bardzo mnie ciekawi smak :) Może zrobię niebawem!

font-family: 'Comfortaa', cursive;