23.06.2012

Czekoladowe frostito

frostito, kawa mrożona
W sobotę taką jak dziś , gdy już uporam się z zakupami, porządkami i innymi tego typu atrakcjami ostatnią rzeczą na jaką mam ochotę jest wypad do centrum miasta na moje ukochane frostito. A że dobra kawa po kilku godzinach nieustannej krzątaniny należy mi się ( cytując M.) "jak psu z buta";) - postanowiłam wezwać na pomoc niezawodnego Wujka Googla :) 
Poniższy przepis to kombinacja kilku receptur na domowe frostito, frappuccino i frappe, jakie udało mi się znaleźć w sieci. Z dumą stwierdzam, że i tym razem kulinarny eksperyment zakończył się sukcesem, a ja już obmyślam inne warianty mrożonej kawy na kolejne, upalne popołudnia :) 
Z podanych proporcji otrzymamy 2 duże szklanki frostito. 

POZIOM TRUDNOŚCI: proste
CZAS PRZYGOTOWANIA:  10 minut
POTRZEBNE BĘDĄ:
  • blender
  • 2 duże szklanki

SKŁADNIKI:
  • 250 g lodów czekoladowych
  • 3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
  • 1/2 szklanki zimnego mleka
  • 1 szklanka lodu w kostkach
  • 3 łyżki syropu czekoladowego ( może być też kakao "puchatek" lub czekolada w proszku)
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:
  1. Kawę zaparzamy w 1/2 szklanki gorącej wody. Studzimy do temperatury pokojowej.
  2. Ostudzoną kawę wlewamy do blendera, dodajemy zimne mleko, lody, lód i syrop czekoladowy.
  3. Miksujemy wszystko dokładnie blenderem (około 1-2 minut, w zależności od tego jak nasz blender radzi sobie z rozdrabnianiem lodu)
  4. Napój przelewamy do szklanek. Podajemy natychmiast. Jeśli chcemy- wierzch możemy udekorować bitą śmietaną. 
WŁALA:)


2 komentarze :

slyvvia pisze...

Mmmmm, cudo w kubku :)

hutnuk pisze...

Kawa rozpuszczalna, a fe :)

font-family: 'Comfortaa', cursive;